מוחמד דף – תעודת זהות

פרטים על הטרוריסט הגדול ביותר של הארגון הרצחני חמאס ברצועת עזה “מוחמד דיאב אבראהים אל-מצרי דיף” (محمد الضيف – מחמד אלצ’יף), הידוע בכינויו ‘אבו חלאד”.

נולד בשנת 1965 (בן 58) במחנה הפליטים ח’אן יונס ברצועת עזה, הצטרף לתנועת האחים המוסלמים במהלך לימודים באוניברסיטה האסלאמית ברצועת עזה, והיה פעיל בגוש האסלאמי, בתחילת האינתיפאדה הראשונה הצטרף למנגנן הצבאי של חמאס, נעצר בשנת 1989 ונידון ל-16 חודשים מאסר בישראל, בשנת 1991 הצטרף דף לגדודי עז א-דין אלקסאם, כתלמידו של הטרוריסט יחיא עיאש, בנובמבר 1993 מונה דף לראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, ומאז היה אחראי לעשרות פיגועים רצחניים, וחטיפות, בשולי 96, ירד דף למחתרת, ב-98 לאחר פגיעה קשה בתשתיות הטרור של הארגון באיו”ש, חזר דף להיות גורם טרור, כדי לחזק מחדש את התשתיות באיו”ש, בשנת 2000 נעצר ע”י הרש”פ, ושוחרר בהוראתו של יאסר עראפת בראשית שנות האינתיפאדה השנייה.

במהלך שנות האינתיפאדה השנייה, היה מקורב דף לשורת בכירים בארגון, ופעל יחד איתם לקדם פיגועים מרצועת עזה, היה בין הכירים שפעל לקדם את התשתיות והייצור של הירי תלול מסלול.
הרש”פ עצרה את דף מס’ פעמים אך הוא שוחרר, ביולי 2002 קיבל דף לראשונה את ההנהגה הצבאית של הארגון, ומאז ועד היום כמעט ברציפות משמש כראש הזרוע הצבאית.

 

ניסיונות חיסול של הטרוריסט במהלך העשורים האחרונים:

1. ביולי 1998 חמק דף מכוח של גדוד 50 (הנח”ל) במהלך ניסיון בריחה למצרים דרך ציר פילדלפי.
2. ב-22 באוגוסט 2001 ניסה צה”ל לחסלו לצד, סגנו עדנאן אל-ע’ול, סלאח שחאדה ובכירים נוספים, הניסיון נכשל והם הצליחו לחמוק.
3. ב-26 בספטמבר 2002 ניסה צה”ל לחסלו שוב, מסוק אפאצ’י ירה טיל לעבר רכב בו שהה דף, בתקיפה הוא נפצע באורח קשה (איבד עין, ונותר עם מום בידו) אך שרד, ושב לפעילות טרור בשנת 2003.
4. בספטמבר 2003 צה”ל ניסה לחסלו שוב, בעת כינוס של כלל צמרת הארגון (אחמד יאסין, איסמעיל הניה, ועוד) מטוסי קרב ביצעו תקיפה לעבר מבנה בעיר עזה, אך צמרת הארגון ששהתה בקומה התחתונה של המבנה כמעט ולא נפגעה.
5. ב-12 ביולי 2006 ניסה צה”ל לחסלו שוב, צה”ל תקף מבנה בו שהה דף, ושוב הוא נפצע קשה, אך שרד, אחמד ג’עברי בכיר חמאס נטל במקומו את הפיקוד על הזרוע הצבאית, לאחר חיסולו של אחמד ג’עברי במבצע “עמוד ענן” ב-2012 חזר דף לתפקיד ראש הזרוע הצבאית.
6. בתקשורת הזרה התפרסם כי ב-22 ביולי 2014 תקף צה”ל את ביתו בשכונת ח’אן יונס ברצועת עזה, אשתו ובנו חוסלו אך דף לא שהה במבנה.
7. ב-19 באוגוסט 14, חיה”א תקף את ביתו של פעיל חמאס אחמד יאסין דאלו בשכונת שיח’ רדואן בעיר עזה, בו שהה ע”פ הערכות דף, בתקיפה נהרגה בין היתר, אחת מנשותיו של דף, בת 27, עם בתם בת ה-3 ובנם בן שבעת החודשים, אך דף לא חוסל ושרד.

בניגוד לערכות הרבות של בכירים במערכת הביטחון, ואנשי הדרג המדיני בישראל, כי דף נפצע והפך לנכה, או הפך למשותק, הוא נותר במצב טוב, והמשיך לתפקד ולתכנן מתקפות טרור רצחניות נגד ישראל.

בעבר פורסם ברשתות איראניות כי דף תכנן יחד עם מפקד כוח קודס לשעבר קסאם סולימאני, מס’ מבצעי טרור משמעותיים נגד ישראל, 2 מהם היו מבצע שומר החומות (איחוד הזירה הפנימית בישראל) וטבח ה-7.10.
דף תכנן כבר לאחר מבצע צוק איתן, פשיטה נרחבת לשטח ישראל, דרך המנהרות, ומעל הקרקע, ובמטרה להוביל לכמה שיותר נרצחים וחטופים.

היה בין היוזמים היחידים יחד עם הטרוריסט יחיא סינוואר, ונוספים של טבח ה-7.10.

 

בניגוד למה שנטען בישראל כי דף הוא הבכיר מס’ 2 של הארגון ברצועת עזה, ששמה לה ישראל על הכוונת לאחר יחיא סינוואר, דף הוא המבוקש והטרוריסט הגדול ביותר של ישראל מזה עשורים.

מוחמד דף, הוא הטרוריסט עם הכי הרבה דם על הידיים, וכזה שהצליח לחמוק הכי הרבה פעמים מחיסול, ועומד מאחורי רצח של אלפי ישראלים מאז הצטרף להארגון הרצחני חמאס.

הרבה לפני שיחיא סינוואר קיבל את תפקיד מנהיג חמאס ברצועת עזה (2017) והחל להוביל את הארגון, דף היה ראש הזרוע הצבאית, ופיקד כמעט על כלל פעולות הטרור של הארגון מרצועת עזה, בנהם עשרות רבות של פיגועים רצחניים, ירי אלפים רבים של רקטות, פשיטת מחבלים מהים ועוד.

לדעתי דף שווה כמו כמה בכירי חמאס שחוסלו וחיסולו ביחד לאחר מייסד הארגון אחמד יאסין, ואין איש שיכול להחליפו, ולהיכנס לנעליים הגדולות שלו.

השאלה הגדולה של כולם מאז ניסיון החיסול הבוקר, האם הפעם לאחר שחמק ושרד 7 ניסיונות חיסול, הוא באמת חוסל.
לאור העבר וההערכות הכוזבות, יש להמתין עד להודעה רשמית, שיכולה לקחת זמן רב.

אם באמת מוחמד דף אכן חוסל, זאת תהיה המכה הקשה והכואבת ביותר שחטף הארגון הרצחני חמאס, מאז חיסולו של אחמד יאסין מייסד הארגון, ולחיסולו יהיו השפעות חיוביות נגד הארגון הנאצי חמאס.

חיסול של טרוריסט בסדר גודל שכזה, לא ישתק את הארגון, וישנם מספיק טרוריסטים שימשיכו את דרך הטרור, מכלל ארגוני הטרור השונים, וגם אותם צריך לחסל, ולהכריע אחת ולתמיד את כלל ארגונים הטרור, אחרת יבוא כלב חדש שימשיך את מסעי הרצח נגד ישראל.

שאפו ענק לכלל העוסקים במלאכה לניסיון החיסול, נקווה לבשורות טובות!

קרדיט: ערוץ הטלגרם חננאל אביב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות