מצרים חושפת את כלי הרכב הימי הבלתי מאויש הראשון (USV)

מספנת אלכסנדריה, המזוהה עם רשות התעשיות והשירותים הימיים של הצבא המצרי, ייצרה את כלי הרכב הימי הבלתי מאויש הראשון (USV) בשם “אושן אורורה”. רכב זה שייך לקטגוריית כלי רכב צפים בעלי הנעה עצמית (RSV), ותוכנן על ידי חברת MCS המתמחה בפתרונות מערכות הפועלות במים עמוקים.

מה שמייחד את “אושן אורורה” הוא יכולתה לפעול באופן עצמאי מתחת למים ללא צורך בנוכחות אנושית. הוא מצויד במכשירי הסריקה והחישה המתקדמים ביותר, וניתן לשליטה מלאה מהיבשה. הכלי נמצא בשימוש למטרות כגון מדידות גיאולוגיות וגיאופיזיות, הוא יכול גם לשגר יחידות קטנות מסוג רכב צף המופעל מרחוק (ROV) לבדיקת צינורות, כבלים תת ימיים ומבני מתכת.

“אושן אורורה” נבדל גם ביכולתו לעמוד בתנאי שייט באוקיינוס, שכן הוא יכול לפעול ברציפות עד 30 יום בתנאי מזג אוויר גרועים, ומהירות הפעולה שלו מגיעה ל-10 קשרים ימיים. מאפיינים אלה הופכים אותו לכלי רב עוצמה עבור מדידות ומחקר תת-ימי.

התפתחותה של מצרים בתחום בניית הספינות בעשר השנים האחרונות משקפת את המודרניזציה והפיתוח של חברות בנייה ותיקוני ספינות, מה שהוביל לחוזים איכותיים עם חברות בינלאומיות מפורסמות בתחום בניית הספינות, כמו קבוצת הצי הצרפתי, ThyssenKrupp הגרמנית, Lürssen ו-Fincantieri האיטלקיים, וחברת הספנות האמריקנית סוויפט.

 

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: צבא מצרים