אסד ממשיך לעצור בכוח ולהעלים אלפי פלסטינים סורים

מנכ”ל “קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה” – “مجموعة العمل من أجل فلسطينيي سوريا”, פאיז אבו עיד, אישר כי משטר אסד ממשיך לפעול לפי מדיניות המעצר וההיעלמות הכפויה בסוריה למרות הפסקת פעולות האיבה.

הצהרתו באה במהלך סימפוזיון שאורגן על ידי הקמפיין הפלסטיני לחשיפת גורלם של עצורים ונעלמים בכוח בסוריה עם מר פאיז אבו עיד, מנכ”ל קבוצת הפעולה, באמצעות פלטפורמת זום, כדי לסקור את הנתונים הסטטיסטיים העדכניים ביותר של קבוצת הפעולה בנוגע לקורבנות של היעלמות בכפייה, עצורים ונעדרים בבתי הכלא בסוריה.

לדבריו, הקבוצה חולקת באופן שוטף את הדו”חות והסטטיסטיקות שלה עם מועצת זכויות האדם וארגונים בינלאומיים וזכויות אדם רלוונטיים שונים, שולחת פניות ותזכירים, וכן מבקשת להפעיל לחץ על מוקדי השפעה פוליטיים ותקשורתיים ולשפוך אור על המציאות של הפלסטינים הסורים לאחר שמספר הקורבנות והעצורים הגיע לאלפים כתוצאה מהמשבר בסוריה.

مجموعة العمل من أجل فلسطينيي سورية :: الرئيسية

 

אבו עיד הסביר כי הנתונים הסטטיסטיים ומספרי הקורבנות והעצורים בבתי הכלא בסוריה, וצווי החנינה החשובים ביותר שניתנו על ידי הרשות הסורית ב-05/04/2022, שהיו הסיבה לעשרות משפחות לפנות לקבוצת העבודה, אשר תיעד שמות חדשים של עצורים פלסטינים שלא היו ברשימות שתיעדה הקבוצה במהלך השנים הקודמות הביאו את המספר מ-1,800 עצורים ל-3,075 עצורים, מה שמעיד על כך שהמספר אף גבוה מזה, וייחס זאת לחשש של המשפחות לחשוף את מעצר בנם מחשש לתביעה ביטחונית ומעצר.

אבו עיד נגע להמשך מדיניות המעצר וההיעלמות הכפויה של שירותי הביטחון הסורים למרות הפסקת פעולות האיבה. והמדינה הפכה לבטוחה לחזור אליה. קבוצת העבודה פרסמה מספר דוחות, כולל דו”ח “היעלמות אכיפה 1”, דו”ח “היעלמות אכיפה 2” ו-Photo Massacre, שבו פנתה לקורבנות הפליטים הפלסטינים שנהרגו כתוצאה מעינויים והיעלמות מאולצת ברקע הסכסוך העקוב מדם בין המשטר הסורי לאופוזיציה.

קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה קראה למשטר הסורי לחשוף את מעמדם של מאות עצורים פלסטינים שגורלם לא ידוע, והדגישה שמה שקורה בתוך מרכזי המעצר הסורים לפלסטינים הוא פשע מלחמה בכל המובנים.

קרדיט: בלדי ניוז ורשתות חברתיות