אל-ג’רידה: חיזבאללה קיבל אור ירוק להפציץ את נתב”ג במקרה של התרחבות העימות

העיתון הכוויתי אל-ג’רידה טוען בכותרתו הראשית כי “חיזבאללה קיבל אור ירוק להפציץ את נתב”ג בזמן התרחבות העימות” .

האינדיקציות להסלמה בסיכון גבוה להתפרצות סכסוך נרחב בין ישראל לחיזבאללה גוברות למרות המאמצים המתמשכים ,כולל נסיעתו של המתווך האמריקאי לצרפת נכשלה .  חיזבאללה ואיראן העבירו מסר מאיים למתווכים הבינלאומיים כי במקרה שישראל תתקוף בביירות שדה התעופה הבינלאומי של ישראל ייצא מכלל שימוש .

למרות המאמצים המתמשכים בהובלת וושינגטון למצוא פתרון דיפלומטי למצב בגבולה הדרומי של לבנון ההתנגדות (חיזבאללה) ערוכה להרחבת העימות .

חיזבאללה איים על ישראל באמצעות האמריקנים שאם הוא יעז לתקוף את נמל התעופה של ביירות, הוא יגיב בתקיפה חסרת תקדים על נמל התעופה בן גוריון ליד תל אביב . טהרן נתנה אישור להתנגדות להשתמש בנשק כלשהו מותאם . האיום הזה של ההתנגדות לא נחשף עד כה.

הגורם הבכיר הדגיש כי ” עשרות הטילים המדוייקים הכבדים של ההתנגדות נעולים כבר עם ציוני הקואורדינטות על נקודות שונות בתוך נתב”ג כבר לפני מספר ימים, וכי לחיזבאללה יש את היכולות הדרושות להשמיד את שדה התעופה ולהוציא אותו מכלל שימוש . היכולות  לבלבל את סוללות ההגנה האווירית הישראלית, לרבות כיפת ברזל, לפני ביצוע הפיגוע הזה קיימות .

חזבאללה השיג לאחרונה מערכות הגנה אוויריות שיכולות לנטר את תנועות המטוס הישראלי ברדיוס של מאתיים קילומטרים, וכעת הוא יכול לפגוע במטוסים אלו לפני או במהלך כניסתם למרחב האווירי של לבנון מעתה ואילך”.

איומים כמו חול……

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: שירה-יוצרת תמונות בבינה מלאכותית