חיסול מוחמד דף? כמה מילים על מה שרואים

לאחר תקיפת צה”ל על מתחם חמאס במוואסי בחאן יונס, בניסיון לחסל את מוחמד דף “רמטכ”ל חמאס” וראפע סלאמה, מפקד חטיבת חאן יונס, עולים ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות, ותחנות הטלוויזיה בעולם, סרטונים רבים שיוצאים ממתחם חמאס שהיה היעד לתקיפה ושהוקם בלב האזור האזרחי, מהרחוב הגובל במתחם חמאס, ומבתי החולים, כולל מבית חולים שדה כוויתי שהוקם בצמוד לצפון המתחם ההומניטרי הצמוד למוואסי.

רציתי להפנות את תשומת לבכם לשים לב למה שאתם רואים בסרטונים, ולמה ששומעים את האנשים ברחוב אומרים בזמן צילום פינוי הנפגעים, ולייחס פחות חשיבות למלל שמצטרף למה שאומרים כתבי הטלוויזיה, מחזיקי תעודת העיתונאי, ושאר המדווחים באתרי העיתונות וברשתות החברתיות.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

כששמים לב למה שרואים ולמה ששומעם, אפשר לראות כמה דברים מעניינים, שלא תמיד מוזכרים בטקסט הנלווה בעיתונות וברשתות החברתיות.

יש סרטונים בודדים בהם נראה פיצוץ מתקיפת מתחם חמאס (בהם רואים ענן עשן שחור-אפור, האופייני לפצצות מסדרת MK למיניהן עם חנ”מ תקני) ויש סרטונים בהם נראה פיצוץ ברחוב הסמןך למתחם חמאס  שמתרחש בזמן פינוי נפגעים מהתקיפה במתחם הנמצא משמאל לרחוב (בו רואים ענן עשן לבן, שיותר אופייני לפיצוץ מטען חבלה כפי שרואים בסרטוני ארגוני המחבלים בעזה וביו”ש).

לא אוכל לדעת בשלב זה מה התפוצץ ברחוב, אבל כפי שתוכלו לראות בסרטונים נוספים, בהם רואים פינוי נפגעים מנקודת הפיצוץ הנמצאת ברחוב לפני שתי הכבאיות ,לא נראה מכתש, שסביר מאוד שהיינו רואים לו מקור הפיצוץ הייתה פצצה של חיל האוויר, כפי שרואים את המכתשים שנוצרו במתחם חמאס שהיה יעד התקיפה.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מעניין לראות בסרטונים שרוב הפגעים הם גברים צעירים, ולמרות זאת אפשר להניח שהתעמולה הפלסטינית תדבר על נשים וילדים, וכבר יש סרטונים מבתי החולים בהם דואגים להראות ילדים, חלקם נראים ללא פציעה נראית לעין, חלקם נראה שנבדקים ע”י אנשים עם מדי צוות רפואי.

לא אוכל לדעת אם מדובר בילדים שנפצעו באמת, או שכדרכם, הפלסטינים מנצלים את התקיפה והנפגעים, כדי “לעשות סיבוב” על דעת הקהל העולמית, והראות לנו הצגת Pallywood מתוזמרת, רק אומר שכמו תמיד במכונת התעמולה של ארגוני הטרור הפלסטינים, ומשרד הבריאות של חמאס ברצועת עזה המהווה חלק בלתי נפרד ממנה, מנפחים את מספרי הנפגעים, ובדיווחים שיוצאים מחמאס, מספר הנפגעים כבר טיפס למאות נפגעים, בהם כמובן כבר יש נשים וילדים. (ומה עם כל אותם עשרות גברים צעירים שרואים בסרטונים? סביר להניח שאם הם יוזכרו בתעמולה הפלסטינית, הם כמובן יהיו אזרחים תמימים שרק נקלעו למקום.

תמונה

קרדיט: רואיה ניוז

 

אילו דברים מעניינים נוספים ניתן לראות ולשמוע בסרטונים? לדוגמה בחלק מהסרטונים תשמעו גברים ונשים מקללים ומאשימים את חמאס, ויש סרטון בו רואים גבר צעיר עם זקן שחור, לובש מכנסיים שחורים, חולצת טריקו כחולה וכובע מצחייה חאקי, הולך ברחוב בין הנפגעים והאנשים שצועקים, מקל ארוך בידו, ומדי פעם הוא מאט להביט על פצוע או הרוג השוכב על הכביש, ופעם אחת הוא נראה מניף את המקל ומגרש צעיר שמתקרב לפצוע או גופה השוכב על המדרכה, ומעניין גם היה לראות שעל גב חולצת הטריקו כתוב בעברית “מפקדה”.

לא נותר לי אלה לתהות מי הגבר עם המקל וכובע המצחייה, מדוע הלך בין הפצועים וההרוגים בלי לנסות לעזור, מדוע נראה שגירש צעיר שניסה להתקרב לפצוע / הרוג? ומנקרת במוחי השאלה איך הגיע לידיו חולצת “מפקדה”? ואני לא יכול להימנע מלחשוב – האם הוא לקח אותה מאחד מבסיסי צה”ל בזמן הטבח של השבת השחורה ב 7 באוקטובר?

ולפני סיום, תרשו להפנות את תשומת לבכם גם לצילום אווירי של מתחם חמאס, לפני ואחרי התקיפה, ובה רואים בבירור, שלמרות טענות חלאות מכונות התעמולה של ארגוני הטרור הפלסטיני ושופרות התעמולה שלהם בעיתונות (כגון אל-ג’זירה ודומיו) לא מדובר במקום בו היו “אוהלי עקורים של אזרחים מסכנים” אלא מתחם סגור ומגודר, בו היו מבנים, סככות וצמחיה.

קרדיט: דובר צה”ל

 

נחכה להודעה רשמית על חיסול החלאות, אבל אם אכן הצלחנו סוף סוף לחסל את מוחמד דף, שהיה הג’וקר בחפיסת קלפי המבוקשים ופרס כספי בסך 100 אלף דולר על ראשו, ואת ראפע סלאמה שהיה “נסיך יהלום” בקלפי המבוקשים, שעל ראשו היה פרס כספי כפול של 200 אלף דולר, מדובר בהישג מודיעיני ואסטרטגי משמעותי, שישפיע על המשך הלחימה מול מחבלי חמאס ועל המו”מ לשחרור החטופים.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות