פריצת דרך: תרופה חדשה למניעת HIV הראתה “100% יעילות”

ניסוי קליני גדול שנערך בדרום אפריקה ובאוגנדה הראה כי הזרקות פעמיים בשנה של תרופה מונעת חדשה לפני חשיפה למחלה נותנות לאנשים הגנה מלאה מפני הידבקות ב-HIV, לפי דיווח של אתר ” Science Alert “.

הניסוי בדק האם זריקה של לנקפאביר למשך שישה חודשים תספק הגנה טובה יותר מפני הידבקות ב-HIV מאשר שתי תרופות אחרות, שתיהן גלולות יומיות שנכללות בטיפול מונע לפני חשיפה (או PrEP).

הרופאה והמדענית לינדה גיל-בייקר, חוקרת ראשית על החלק הדרום אפריקאי של המחקר, אומרת לנדין דרייר מה הופך את פריצת הדרך הזו לכל כך חשובה ולמה לצפות בהמשך.

הניסוי נערך בהשתתפות 5,000 משתתפים.ות בשלושה אתרים באוגנדה וב-25 אתרים בדרום אפריקה כדי לבדוק את היעילות של lenacapavir ושתי תרופות נוספות.

Linacapavir (Lin LA) הוא מעכב קומבינטורי שיוצר אינטראקציה עם נגיף ה-HIV, שכבת חלבון החוסמת את החומר הגנטי של הנגיף ואת האנזימים הדרושים להתרבות. תרופה זו מוזרקת ישירות מתחת לעור, אחת לשישה חודשים.

על פי האתר, הזרקת linacapavir כל שישה חודשים בטוחה ותספק הגנה טובה יותר מפני הידבקות ב-HIV כטיפול מונע לנשים בין הגילאים 16 עד 25 שנים בהשוואה לגלולות Truvada F/TDF, שהן הלידה היומית הנפוצה ביותר. גלולות שליטה.

EMA Approval: Lenacapavir (Sunlenca), a First-In-Class HIV Capsid Inhibitor

 

במהלך השלב הראשוני של הניסוי, אף אחת מ-2,134 הנשים שקיבלו לנקאפאביר לא נדבקה ב-HIV, והיעילות הייתה 100 אחוז.

HIV, הגורם לאיידס, מועבר במגע עם נוזלי גוף מאדם נגוע, כולל דם וזרע, וזו הסיבה שהוא מועבר לרוב באמצעות יחסי מין או זריקות מזוהמות.

האיידס תוקף את מערכת החיסון, שכן החולים כבר סובלים מפגיעה קשה במערכת החיסון שלהם, מה שהופך אותם לפגיעים לסוגים שונים של זיהומים ומחלות קשות.

כעת, יערכו עוד מספר בדיקות לתרופה זו, וגם ארגון הבריאות העולמי יבדוק את הנתונים וייתכן שיוציא המלצות, ולאחר מכן ייתכן שהתרופה החדשה הזו תאושר בהנחיות ארגון הבריאות העולמי.

Essential Health Information About HIV/AIDs | National Prevention  Information Network

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות : CDC