מי הוא הגנרל האיראני שחוסל אתמול יחד עם שומר ראשו של נאסראללה בסוריה?

חיסולי הבכירים האיראנים בסוריה לא פוסקים לרגע , וגם עובדה זאת מהווה מסר ישראלי ברור בעיקר לאיראן אך גם לחוג הקרוב ביותר לנשיא אסד וגם למזכ”ל חיזבאללה עצמו לאמור אתם חשופים לגמרי לעיניים הישראליות שיודעים כל רגע היכן אתם נמצאים ואם צריך גם ל….חסל אותכם כל אימת שנרצה.

כזכור בימים האחרונים אירעו כמה חיסולים יוצאי דופן ביותר.

*- היועצת הבכירה של הנשיא אסד לונה אלשבל נפצעה קשה מאוד בתאונת דרכים מבויימת ומתה מאוחר יותר בבית חולים.

*- שומר ראשו לשעבר של נאסראללה וכיום בכיר במערך הלוגיסטי של חיזבאללה ואחראי על העברת שיירות נשק איראניות לצפון לבנון.

*- תת אלוף איראני, עלי אכבר סוהאני , משורות משמרות המהפכה ,ותחת פיקודו עברו כל שיירות הנשק מטהרן דרך עיראק לסוריה ולבנון (לידי חיזבאללה) שהיה בעבר מפקד כוחות היבשה של איראן ובתקופה האחרונה היה מפקד הלוגיסטיקה של איראן בסוריה ואיראן .

בסוריה כבר יש רבים שמקשרים בין חיסול  כל השלושה , וכמובן מייחסים גם מסר מישראל לאיראן וחיזבאללה על רקע זה.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אם אפשר להעלות הערכות באשר לסיבת חיסולם הרי שחיסול בכיר חיזבאללה במערך הלוגיסטי וחיסול הגנרל האיראני שעוסק באותו תחום, ניתן להבין על רקע ניסיונות האיראנים להבריח לסוריה מערכות נשק חדישות שוברות שיוויון שישראל רואה בכך חציית קווים אדומים בוהקים ופועלת לסיכולם.

אך מה הקשר של “מותה” של היועצת הבכירה לנשיא אסד לחיסול השניים האחרים ? 

כאן כבר באים בעלי מקורות בצמרת המשטר הסורי הטוענים כי ישראל שלחה מסר מהדהד בעיקר לאיראן לאמור: אם חשבתם שסיכלתם רשת ריגול ישראלית קריטית לידע המודיעיני הרב של ישראל לגבי איתורם של בכירים איראנים בכל רגע על אדמת סוריה ולבנון, ובכך סתמתם את הגולל על המודיעין הישראלי ….  הרי שעצם חיסול 2 בכירים , איראני וחיזבאלוני, מדגים בהחלט את היכולות המודיעיניות הגבוהות של ישראל גם ברגע זה. ודעו לכם שכל אימת שנרצה – אנחנו יכולים להעלותכם בסערה השמיימה ולא משנה איפה תסתתרו . אנחנו יודעים עליכם הכל! לכן הזהרו מאוד לנפשותכם!”

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות