מקורות סורים: ישראל נקמה על חיסולה של סוכנת שהיתה היועצת הבכירה של אסד ונחשפה. פרטים

ביומיים האחרונים תקפה ישראל, כך על פי מקורות זרים , פעמיים בסוריה , פעם אחת תקפה מטרה באזור עיר הנמל בניאס  בצפון מערב סוריה , ופעם שניה תקפה מכונית ליד מחסום דיביזיה 4 בו נסע שומר ראש לשעבר של חסן נאסראללה מנהיג חיזבאללה וקודם להיות בכיר במערך הלוגיסטי של הברחות נשק איראני ללבנון.

 

 

בהתחלה התייחסו לכל תקיפה ישראלית כאירוע נפרד במסגרת במב”מ שהיא מקיימת נגד הנוכחות האיראנית על אדמת סוריה ונשק שיירות הנשק שאיראן מזרימה לחיזבאללה במסגרת הכנותיה למלחמה כוללת נגד ישראל.

רק מאוחר יותר קישר מנהל המצפה הסורי בין 2 התקיפות וטען כי הן קשורות . לשתי התקיפות היה מכנה משותף אחד- בכיר החיזבאללה קרנבאש ששילם בחייב על מאמציו להחדיר נשק איראני מתקדם ללבנון למחסני ארגונו.

אלא שבכך לא תמו החשיפות וכל חובבי הקונספירציות , ואולי הם דווקא סברות נכונות , מצאו פתאום עוד מכנה משותף “משכנע” וקישרו אותו לאירוע אחר.

האירוע האחר הינו ” חיסול היועצת המדינית הבכירה ביותר של אסד, לונה אל-שיבאל ,  שנהרגה בתאונת דרכים תמימה על כביש ביירות דמשק”.

לטענת מקורות בסוריה בעצם חיסול בכיר החיזבאללה קרנבאש דווקא ליד מחסום דיויזיה 4  בצבורה על כביש ביירות -דמשק היתה לשלוח מסר חריף לאיראנים ולראש המשטר הסורי לאמור : “שם חיסלתם סוכנת בכירה של ישראל ובתגובה , באותו מקום בדיוק, אנחנו מחסלים לכם לא רק בכיר בחיזבאללה, האירגון שעמד מאחורי חיסול הסוכנת הבכירה, אלא יחד איתו גם חיסלנו בכיר איראני , בשם  עלי אכבר סוהאני , שהיה יחד איתו במכונית שהושמדה בטיל ששוגר מכטב”מ ישראלי. 

חיסול האיראני נועד לשלוח מסר ישראלי ברור לאיראן שישראל רואה גם בהם אחראים לחיסול החיסול הסוכנת, וכי הפנקס פתוח והיד רושמת.

חשוב להדגיש כל המידע נשוא כתבה זאת מצוטט מהתקשורת הסורית והן במידע זה לאשר את נכונות הקישורים בין האירועים ובין המציאות.

בהחלט שווה מעקב אחרי ידיעות נוספות בנושא המורכב והמפותל הזה!!

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות