מצרים מבקשת לרכוש 6 צוללות “ברקודה” צרפתיות מתקדמות

הברקודה, צוללת התקיפה החדשה ביותר של צרפת, קטנה יותר מצוללות תקיפה של מדינות רבות אחרות. עם זאת, הצי הצרפתי חימש אותו בטורפדו ובטילים נגד ספינות העדכניים והמתקדמים ביותר.

 

העיתון הצרפתי “La Tribune” דיווח כי מצרים מגלה עניין בהשגת 4 עד 6 צוללות צרפתיות מתקדמות מסוג ברקודה, הנשענות על הנעה מסורתית (חשמל/דיזל).

צוללות אלו מיוצרות על ידי Naval Group, המובילה בתעשיות הימיות והצבאיות. העיתון טוען כי מצרים תשלים עסקה זו עד 2026 ככל שהתנאים הכלכליים במדינה ישתפרו.

 

ברקודה

Barracuda היא הצוללת החדשה ביותר במספנות צרפתיות, והיא ידועה גם בשם “Suffrine” בצרפתית. הברקודה תחליף את צוללת הדור הראשון של הצי הצרפתי מדגם רוביס, שגם היא מונעת בכוח גרעיני. בהתאם לתכנון אופייני של צוללות תקיפה, הברקודה קטנה מצוללות טילים בליסטיים גדולים, עם משקל של כ-5,000 טון.

ההבדל בגודל נובע ממידת האוטומציה הגבוהה על סיפון הברקודה. בעוד שהצוללת של וירג’יניה דרשה צוות של כ-140 איש, לאיוש ברקודה דרוש צוות קטן של 65 בלבד. למרות שצוות קטן יותר עשוי להיראות אידיאלי עבור כוח צוללות מודרני, הוא אינו חף מחסרונות. פחות ידיים על סיפון הצוללת פירושו תחלופה מהירה יותר של הצוות ועייפות גדולה יותר של הצוות, מה שעלול להקשות על זמן התגובה ולגרום לבעיות לוגיסטיות לצוות.

הצוללת הצרפתית "ברקודה" תטיל אימה על כל צי במלחמה

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הצרפתי