מקורות: ישראל תקפה הלילה משלוח נשק איראני בצפון סוריה שהושמד לחלוטין

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית אמרה הבוקר, יום שלישי, תוך ציטוט מקור צבאי, כי ישראל פתחה במתקפה אווירית שמטרתה אתר בסביבות העיר הסורית בניאס שבצפון מערב המדינה, דרומית לנמל לטקיה, שהובילה לנזקים חומריים רציניים.

בדיווח הסוכנות נכתב , “על פי מקור צבאי, בסביבות השעה 00:20 לאחר חצות ב-9 ביולי, פתח האויב הישראלי במתקפה אווירית מכיוון הים התיכון, ממערב לעיר הנמל – בניאס, תוך שהוא מכוון לאחת הנקודות בקרבת העיר בניאס .התוקפנות הובילה לנזקים בחומר”.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי שני טילים ישראלים כוונו לפחות שני מבנים, אחד מהם שייך לגדוד הגנה אווירית, בחוף “ערב אל-מאליק”. באזור “אל-קאלו” סמוך לעיר בניאס, מה שהוביל לפרוץ שריפה גדולה באחד ממוקדי היעד.

לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ההגנה האווירית של צבא סוריה לא הגיב כלל ולא ניסה ליירט את הטילים ששיגרו כלי טייס ישראלים, בעוד שהתקיפות הביאו לנזק מהותי משמעותי, ללא מידע עד כה על נפגעי אדם.

על פי דיווחים סורים האתר שהותקף הלילה באזור העיר בניאס הושמד לחלוטין יחד עם כל המתקנים שהיו בו.

יש לציין כי האתר שהותקף נמצא כ-30 ק”מ דרומים לנמל לטקיה הנמצא בשליטה רוסית מלאה.

אתרי חדשות טוענים כי התקיפה האווירית הישראלית נערכה בדיוק כאשר 2 אוניות איראניות הגיעו לאזור כדי לפרוק את מטענן.

דיווחים סורים אחרים טוענים כי הותקף משלוח נשק איראני שאוחסן באזור.

בזמן כתיבת הדו”ח, ישראל לא אישרה כי תקפה הלילה בתוך שטח סוריה.

 

כלי תקשורת אומרים כי ישראל – שממעטת ליטול אחריות על תקיפות המיוחסות לה – ביצעה מאות תקיפות אוויריות בסוריה במהלך השנים האחרונות, המכוונות בעיקר למטרות איראניות וחיזבאללה, כולל מחסנים ומשלוחי נשק ותחמושת, אך גם אתרי צבא סוריה.

ב-19 ביוני האחרון נהרג קצין סורי בתקיפה ישראלית על שתי עמדות צבא באותו אזור.

ב-26 באותו חודש נהרגו שני בני אדם וחייל סורי נפצע בתקיפה שנאמרה כי היא ישראלית, על אתרים בדרום סוריה, לפי מה שסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, ציטטה ממקור צבאי.