עיראק מהדקת האבטחה ומציבה 13 גדודים לסיכול הסתננויות מגבול סוריה

מפקד כוחות משמר הגבול בעיראק, מוחמד סוכר אל-סעידי , אמר שהם הקימו 13 גדודים (פוג’ים) כדי להדק את הביטחון בגבול עם סוריה

אל-סעידי חשף פרויקט להקמת גשר המקשר את גדת הפרת עם גבול ספאר, לפי מה שדווח על ידי הסוכנות העיראקית “INA”.

הוא הסביר, “גבול עיראק-סוריה משתרע על פני יותר מ-600 קילומטרים, ומחולק לשני חלקים: מצפון ומדרום לפרת. הוצבו ביצורים גדולים, כולל חומת בטון באורך 170 קילומטרים”.

הוא הדגיש כי ביצורים אלו והמאמצים שנעשו תרמו להורדת ההסתננות וההברחות ב-95%, והצביע על פרויקט להקמת גשר על גדת הפרת להגברת השליטה הביטחונית.

 

 גדר בטון ו-13 גדודים

סעידי אמר, “גבול עיראק-סוריה מחולק לשני חלקים: מצפון ומדרום לפרת הוא משתרע 300 ק”מ מצפון לנהר הפרת, כלומר מאל-קאים והפרת בדרום לנהר החידקל ועד לפיש חבור בצפון, והחלק השני משתרע מאל-קאים עד רביע והר סינג’אר, וגם כ-300 קילומטרים”.

אל-סעידי דיבר על רגישות נושא ביקורת הגבולות, המקובלת בין שתי מדינות, וכי בחלק המשתרע מאל-קאים ועד רביע אין שליטה מהצד הסורי על תנועות הכוחות הכורדים הדמוקרטיים (SDF).

הוא ציין כי הביצורים התבססו על תכנית בעלת 7 זרועות שכללה חפירת תעלה ברוחב 3 מטרים ובעומק של 3 מטרים, הצבת מגן בגובה מטר, בנוסף להצבת אמצעים מיוחדים וכן גדר BRC והצבת נקודות שמירה בכל קילומטר יחד עם מגדל בטון. הגבולות כוסו במצלמות תרמיות חופפות, שהחלק החשוב בהן היה הרחבה של קיר בטון לאורך 170 קילומטרים.

הוא ציין כי יפעלו בימים הקרובים להשלמת הנחת כבל אופטי לאורך הגבול שיעביר תמונה ותקשורת ישירה אל המפקדה שלהם, הכוללת את המצלמות הנדרשות.

הוא הצהיר כי כוחות הגבול הקימו 13 פוג’ים (גדודים), בהם 3 גדודים ממוכנים, 10 גדודי חי”ר ומפקדת חטיבה בתוך חטיבה 21. חומה באורך 13 קילומטרים נבנתה גם היא בין הערים העיראקיות אל-קאים ואלבוקמאל בסוריה, בה הייתה מובלעת של דאעש.

עיראק

קרדיט ולתמונות: סוריה טי וי