צבא מצרים חושף: מערכת חדישה ליירוט כטב”מים

בסרטון וידאו שכותרתו “כוחות ההגנה האווירית… להבות השמיים – لهيب السماء”, חשפה המחלקה לענייני מורל של הצבא המצרי את הפיתוח והייצור של מערכת בייצור מקומי  ליירוט  כטב”מים.

הצילומים הראו גרסה חדשה של מערכת יצירת הפולסים האלקטרומגנטיים בעוצמה גבוהה, שנועדה להתעמת עם מל”טים.

 

בתערוכת EDEX 2023 בשנה שעברה, חשף הצבא המצרי את מערכת הפולסים האלקטרומגנטית החדשה EDE-100A עתירת אנרגיה, חידוש של משרד הייצור הצבאי המצרי. מערכת זו נועדה לפעול כהגנה אחרונה מפני איומים אוויריים חדשים, במיוחד מל”טים קטנים הפועלים בנחילים, מה שהופך אותה לחיונית להגנה על מטרות חשובות.

מערכת EDE-100A תוכננה ויוצרה על ידי Benha Electronic Industries, בחסות הרשות הלאומית לייצור צבאי, ומשולבת ברכב Crocodile-3.

מבחינת מפרט טכני, ה-EDE-100A פועל עם אספקת חשמל של 220V/50Hz. יש לו רפלקטור טווח זוויתי עם גובה -10° עד +45° ו-360° אזימוט. עוצמת השדה היא 265 קילו וולט/מ’, והגבר של האנטנה הוא 6.5 dBi. למערכת קצב חזרות של 2 הרץ וטווח אפקטיבי של פחות מ-100 מטר, מה שהופך אותה ליעילה מול מגוון רחב של מל”טים ורחפני  quadcopter.

 

מערכת זו היא חלק ממה שנקרא נשק אנרגטי מכוון, שהוא סוג של נשק המשתמש באנרגיה מרוכזת כדי להשמיד או להשבית מטרות ללא צורך בקליעים מוצקים. כלי נשק אלה כוללים מספר סוגים, והם:

• נשק לייזר: לייזרים בעלי אנרגיה גבוהה משמשים לגרימת נזק פיזי או להשבית מכשירים אלקטרוניים.

• נשק מיקרוגל: מיקרוגלים עתירי אנרגיה משמשים לנטרול אלקטרוניקה או לגרום נזק לרקמות אנושיות.

• נשק חלקיקים: ירי חלקיקים טעונים או ניטרליים במהירויות גבוהות כדי לגרום לנזק פיזי.

• כלי נשק קוליים: השתמשו בגלי קול בעלי אנרגיה גבוהה כדי לייצר אפקטים לא קטלניים כגון גרימת סחרחורת או כאב.

כלי נשק אלו משמשים ביישומים צבאיים שונים, כגון הגנה מפני רחפנים, השבתת כלי רכב והגנה על מתקנים קריטיים.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: דובר צבא מצרים