האנומליה של אלביט מערכות

בסוף השבוע התפרסמה כתבת עומק בדה מרקר, העוסקת בהרחבה בפער שבין הביצועים העסקיים והתוצאות שאלביט (דואלית ESLT) מציגה בדוחות הכספיים, לבין ביצועי מניית החברה.

אלביט נהנית מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות וגידול משמעותי בצבר ההזמנות שחצה את רף ה-20 מיליארד דולר, אולם הדברים לא השתקפו עד עתה במניית החברה, שחוותה ירידה של כ-12% מתחילת השנה.

בדה מרקר החליטו לבחון את האנומליה הזו בצורה יסודית, ובין ההרחבה על ההשפעה של המלחמה בעזה על תמהיל ההכנסות, לבין ההתמודדות של אלביט מול ה”צביעות המוסרית” של העולם, היה דווקא מעניין לקרוא מה חושבים המתחרים של אלביט, על פעילותה של החברה והעומד בראשה.

אחד המתחרים פרגן למנכ”ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס, וסיפר ש “לקלוט את תעש זה חתיכת אירוע, ובוצי ידע לעשות זאת, כמו שהוא ידע לפרוץ לפני כולם לשוק בארה”ב, ולהיות הראשון לפרוץ במערב אירופה. הוא פשוט יודע לעשות M&A (מיזוגים ורכישות) מצוינים, וכך הוא עשה עם תע”ש”.

גורם אחר עימו יש לאלביט קשר עסקי שיתף בדוגמא שממחישה את המעורבות וההשפעה של המנכ”ל מכליס בחברה: “חוויתי מצבים שבהם הוא התקשר אליי בעצמו רק כדי להתווכח על 100 אלף דולר. אני יודע איך הוא מקפיד מול העובדים שלו על קטנה כחמורה”.

על ההזדמנויות והסיכונים שנמצאים בתקופה המיוחדת הזו, מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה בדה מרקר.

Elbit Systems - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם תשואת יתר -וול סטריט   קרדיט לתמונות:  רשתות חברתיות