איראן ממשיכה להזרים מאות לוחמי מיליציות מעיראק לסוריה. מה מאחורי?

מקורות מקומיים אישרו כי כ-12 משאיות עמוסות בנשק השייכות למיליציות איראניות נכנסו דרך מעבר הרכבת הבלתי חוקי באלבוכמאל. חברי מיליציית “כוחות הגיוס העיראקים”  (אלחשד אלשעבי)  הנאמנים לאיראן ליוו גם הם את המשאיות עד שהגיעו לעיר המחוז במזרח סוריה – אלבוכמאל. מקומיים אישרו כי 6 משאיות פנו לאזור התעשייה של העיר, בעוד שאר המשאיות המשיכו בדרכן לאזורי ריכוז של המיליציות השיעיות.

המקורות הסבירו כי אתמול נכנסו מעיראק 3 אוטובוסים עמוסים בכ-150 חברי מיליציית “כוחות הגיוס העיראקים” וממיליציית “ההתנגדות האסלאמית בעיראק”  “المقاومة الإسلامية في العراق”.

מיד עם כניסתם פנו האוטובוסים לכיוון הערים דיר א-זור ואל-מיאדין, מלווים במכוניות השייכות ל”משרד הביטחון” כדי להגן עליהם.

לפני מספר ימים הכניסו המיליציות איראניות כ-150 לוחמים משורות כוחות הגיוס העיראקים דרך מעבר אלבוכמאל.

גיוס הלוחמים החדשים הגיע לאחר שהמיליציות האיראניות ביטלו את החוזים שלהן עם חלק גדול מהלוחמים המקומיים בעלי האזרחות הסורית. (קרדיט: בלדי ניוז)

 

הערה ברקע הכתבה: האיראנים פיטרו מאות לוחמים מקומיים בעלי אזרחות סורית מאחר והם חושדים בהם בהדלפת מידע על פעילות האיראנים במזרח סוריה שהביא בעקבותיו תקיפות אוויריות בלתי פוסקות מצד בעלות הברית בהובלת ארה”ב וכן מצד ישראל , שכולן ביחד עושות מאמץ לסכל את רכבת הנשק היבשתית שהאיראנים מפעילים כדי לתגבר את חיזבאללה ערב , מה שהם משערים , העימות הצבאי הגדול בדרום לבנון ומערב סוריה, נגד ישראל.

קרדיט : רשתות חברתיות