מה תפקידה של תחנת המכ”מ האיראנית בתל צחן שבדרום סוריה שישראל השמידה לפני יומיים ?

בלילה שבין רביעי לחמישי, השבוע , קצת לפני חצות , דיווחו כלי תקשורת סורים , כולל סוכנות הידיעות הסורית הרישמית , סאנ”א , כי כלי טייס ישראלים שטסו בשמי הגולן שגרו טילים והשמידו את תחנת המכ”מ האיראנית בתל צחן שבמחוז סוידאא’ שבדרום סוריה, עשרות קילומטרים בודדים מגבול ישראל.

תל זה ,המשמש אתר פריסה של יחידת הבקרה הסורית-איראנית (נמצאת בשליטה איראנית מלאה ללא זכות התערבות סורית) , שהאיראנים הציבו בו תחנת מכ”מ , נועדה לכסות את כל אזורי דרום מערב סוריה, שלהערכת האיראנים משמש כאזור דרכו טסים מטוסי קרב ישראלים לעבר משימותיהם במזרח הסורי , ומעבר לשם , לעיראק ולאיראן, ולאפשר לאיראנים לקבל התרעה מוקדמת , ככל הניתן , על סכנות אפשריות מתקרבות.

יש לציין כי יחידות חיזבאללה פרוסות לאבטח אתר זה.

השמדת תחנה זאת נועדה, בין היתר , לעוור את מערכת הבקרה המוקדמת האיראנית הדואגת לעדכן  בזמן אמת את כל מערכות ההתרעה האיראניות לא רק בסוריה אלא גם בעיראק ובאיראן.

 

מומחי צבא בסוריה טענו בפני אתרי חדשות של האופוזיציה הסורית כי לתחנת המכ”מ האיראנית שבתל צחן  יש תפקיד נוסף . 

מכ”מ זה מאתר ראשון כל שיגור טילים , הן מכלי טייס והן טק”ק , מאזור הגולן הישראלי לעבר מטרות במרחב דמשק ודרום סוריה ( מחוזות: דרעא , סויידא, דמשק , ריף דמשק ועוד הרחק משם) ומתריע על כך לכל סוללות ההגנ”א של צבא סוריה שמופעלים מיידית ומשגרים טילים ליירוט הטילים הישראלים העושים דרכם לעבר המטרות.

כבר תקופה ארוכה ישראל נוהגת “לקצץ את הדשא האיראני” בכך שהיא משמידה באופן עיקבי את כל תחנות המכ”מ שאיראן מתקינה על אדמת סוריה. והפעולה האחרונה לפני יומיים רק השלימה את התמונה המתקבלת.

קרדיט לתמונה: שירה יוצרת תמונות בינה מלאכותית