איראן מכחישה דיווחים על קבלת מטוס הקרב הרוסי הראשון מסוג Su-35. מה מאחורי?

בכירים איראנים הכחישו דיווחים בתקשורת שדיברו על אספקה קרובה של מטוסי קרב רוסיים סוחוי סו-35 חדשים לאיראן.

הדיווחים בתקשורת האיראנית לפיהם המדינה תקבל את הדור האחרון של מטוסי הקרב הרוסיים בימים הקרובים אינם נכונים, לפי אתר החדשות פארארו .

התקשורת התייחסה לדיווח של סוכנות הידיעות SNN, המקורבת למשמרות המהפכה האיראניים. הסוכנות עצמה הכחישה את הדיווח בעמוד הטלגרם שלה לאחר התייעצות עם משרד הביטחון.

 

משרד ההגנה האיראני הודיע ​​בשנה שעברה כי המדינה רכשה מסוקי קרב Mi-28H ומטוסי Yak-130 מרוסיה בנוסף למטוסי קרב מסוג SU-35.

עם זאת, לדברי פרארו, המטוסים לא נמסרו עקב מחאות מצד ישראל, האויב המושבע של איראן וכמה מדינות ערביות במפרץ הפרסי.

לפי דיווחים לא רשמיים, העסקה הייתה אמורה לכלול בסך הכל 24 מטוסי קרב חדשים.

מאז כישלון הסכם הגרעין שנחתם בוינה ב-2015, שנועד למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני, והמשך הסנקציות המערביות לאחר מכן, הידקה איראן את יחסיה עם מוסקבה.

על פי הדיווחים, איראן גם תומכת ברוסיה בלוגיסטיקה צבאית במלחמה נגד אוקראינה.

במיוחד, המערב מאשים את איראן בכך שסיפקה לרוסיה מל”טים מתאבדים , שלדבריו נעשה שימוש מספר פעמים בסכסוך האוקראיני, דבר שטהרן מכחישה.

הן על איראן והן על רוסיה הוטלו סנקציות בשל האשמות אלו.

 

הערה ברקע הכתבה : הניסיון של שופרות התעמולה של משמרות המהפכה האיראנים ליצור מצג שחיל האוויר האיראני כבר מתחזק באופן דרמטי והוא יהיה ,בקרוב מאוד, בעל יכולת לעצור כל מתקפה ישראלית על תעשיית הגרעין האיראנית באמצעות מטוסי אפ-35 , הנחשבים למקבילה האיכותית למטוסי הסוחוי 35.

רק שהבינו באיראן שהשקר המדהד הזה יכול להיות מופרך בקלות רבה, או אז נסוגו השופרות האיראנים מהשקרים שהם כה רגילים להפיץ , וחזרו בהם מדיווחים אלו.

חשוב להבין שגם רוסיה נסוגה מתוכניותיה לאספקה מהירה של מטוסי הסוחוי 35 לאיראן לאחר שהתקבלו ” איומים” מרומזים מצד כל המדינות, שחושבות שהם תפגענה כתוצאה מאספקה זאת ,  לספק נשק מתקדם מאוד לאוקראינה מה שיעצור את האופנסיבה הרוסית הנוכחית באזורי הקרבות.

המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם: מצרים ביטלה עסקת מטוסי קרב עם מוסקבה עקב לחץ אמריקאי

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הרוסי