איום ה – AI על המקצועות בעתיד- הטבלה

מידי פעם הנתונים משתנים ואפשר להתווכח לגבי הניתוח אבל בגדול הטבלה הזאת לא משקרת.

בצבע הכתום – אחוז הפגיעה הגבוהה במקצועות.
בצבע הצהוב – אחוז הפגיעה המינימלית במקצועות.
בצבע הכחול – אין פגיעה, ללא שנוי.

 

מן הסתם עולם ההייטק, שכבר עובר שינוי יהיה שונה לחלוטין בשנים הקרובות. סבירות נמוכה מאוד להעסקה של תכנתים וכדומה אבל זה לא בדיוק גזר דין מוות לענף – למשל גידול רב במשרות מהסוגים הבאים:

1.מדעני נתונים: מומחים באיסוף, ניתוח ופירוש נתונים גדולים.

2.מומחי אתיקה AI: מבטיחים שימוש בטכנולוגיות AI בצורה אחראית ומוסרית.

3.מומחים בתחום אבטחת סייבר AI: מגנים על מערכות AI מפני מתקפות סייבר.

4.אנשי מקצוע בתחום היצירתיות: משתמשים בטכנולוגיות AI כדי ליצור מוצרים ושירותים חדשים.

 

משרות בענף הפיננסים – לדעתי הענף, שכבר עכשיו בסוג של שינוי ומעבר לעולם ה AI. מי יהיה זקוק ליעוץ משכנתא עם המערכת תנפיק אותו אטומטית? מי צריך להציע פעולות רכישה של למשל תוכנית חסכון? או מניה? אם הפלטפורמות יהיו כל כך מתקדמות? בקרוב הרי, גם לא יהיה מזומן בחלק ממדינות העולם. הערכה גסה שלי, הענף הזה מבחינת קריירה הוא בשלבים האחרונים שלו בהקיפם והענף הזה יימחק לחלוטין.

שיווק ומכירות – גם ענף, שככל הנראה ייעלם אם כי, זה תלוי במה, שקורה עם עולם ה – RETAIL, שאם לא ימציע את עצמו מחדש הוא כנראה יעלם למסחר המקוון – הדור החדש פחות מחובר למוכר פיזית בחנות, הוא מחפש הכל אונליין.

מקצועות תפעולים – אני מאמין, שעדיין יהיה לזה ביקוש, לא חושב, שהתחום הזה יפגע באחוזים גדולים כמו בטבלה.

משאבי אנוש – לדעתי יעלם לחלוטין, גם היום למשל בחברות רבות בעולם, אם אתה שולח קורות חיים, הוא מסונן ע”י אלגוריתמים למשל לפי גיל, מקום מגורים, לימודים, ניסיון – כלומר קורות החיים בכלל לא מגיעים לכח אדם, הוא נמחק באופן אוטומטי מהמערכת. סבירות גבוה למערכות AI, שגם יחליטו על מי להמליץ להתקדם בתהליך הגיוס.

 

יעוץ משפטי – דווקא זה תחום, שממש לא יפגע. לדעתי שום דבר לא יכול להחליף את היעוץ הפרונטלי מול בן אנוש. כשאתה הולך לייעוץ או סיוע משפטי זה כמו ללכת לרופא – לחפש מזור לכאב שלך או ללחץ בו אתה נתון. תתכן פגיעה מינורית בעבודות משרדיות אבל בגדול לא רואה את התחום הזה נפגע באופן רציני.

ואחרון חביב – שרשרת האספקה, קשה לדעת למה הכוונה? האם זה במפעל? יש רובוטים בחלק גדול, האם זה במחסן הלוגיסטי שמופל היום ברובו ע”י רובוטים?, האם תובלה? שינוע ימי? כרגע אני לא יודע לומר.

הטכנולוגיה לא רק מחסלת מקצועות, היא בעיקר מייצרת מקצועות חדשים – אם אתם מסוגלים לצפות מה יהיו המקצועות בעתיד, הרווח יהיה כולו שלכם. אני למשל, אם הייתי היום בן 21, הייתי לומד הנדסת מכונות ורובוטיקה – זה העתיד!

 

קרדיט לטבלה: capitalist visual    ערך לפרסום : המשקיע ששוקע בטלגרם  קרדיט לתמונה: ערוץ הטלגרם היוצרים Ai