“דה נשיונל”: עקב לחץ אמריקאי כבד חמאס יעזוב את קטאר ויעביר את פעילותו לעיראק. סופי? לא בטוח!

מנהיגי חמאס מתכננים לעזוב את קטאר ולעבור לעיראק, מכיוון שדוחא וארה”ב מגבירים לחץ על התנועה להפגין גמישות רבה יותר בשיחות להפסקת אש בעזה, כך דיווח היום (שני) העיתון “דה נשיונל”.

לפי מקורות ששוחחו עם העיתון, ממשלת עיראק הסכימה בחודש שעבר לארח את מנהיגי תנועת חמאס בשטחה, לאחר שמנהיגי התנועה תכננו לעזוב את קטאר, כשאיראן תישא באחריות להגנה על משרדי התנועה ועובדיה בבגדד.

מקורות אלו חשפו כי “צוותי הביטחון והלוגיסטיקה של חמאס יצאו לבגדד כדי לפקח על ההכנות לצעד זה”.

העיתון דיווח כי המהלך נדון בחודש שעבר על ידי ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ונציגי ממשלות עיראק ואיראן.

تقرير: حماس تخطط لمغادرة قطر إلى العراق مع تزايد الضغوط عليها

קרדיט: אלערביה

 

חבר פרלמנט עיראקי בכיר ומנהיג מפלגה פוליטית בעלת קשרים הדוקים לחמאס הנתמך על ידי איראן אישרו את השיחות הללו.

חבר הפרלמנט העיראקי אמר: “המהלך הפוטנציאלי נדון בנפרד בחודש שעבר, בשיחת טלפון בין הנייה לראש ממשלת עיראק, מוחמד שיעא אל-סודאני”.

הנציג העיראקי הוסיף: “אין הסכמה בקרב קבוצות פוליטיות עיראקיות בנוגע למעבר של חמאס לבגדד, שכן חלקם, במיוחד הכורדים וכמה קבוצות סוניות, חוששים שהדבר יוביל להעמקת המחלוקות עם ארצות הברית”. 

הוא המשיך ואמר, ” למרות היעדר הסכמה, החלטת ממשלת עיראק לארח את חמאס לא תבוטל”.

חבר הפרלמנט והבכיר הפוליטי העיראקי ציין כי “בגדד מברכת על הרעיון שחמאס תהיה נוכחות ברמה גבוהה בעיראק”, וציין כי “מנהיגי התנועה לא קבעו תאריך לצעד זה, למרות שהחודש חמאס. פתח משרד פוליטי בראשות מוחמד אל-חפי בבגדד”.

 

הערה ברקע הידיעה: חמאס עדיין לא החליט באופן רשמי לעבור ולפעול מעיראק מתוך חשש שאיראן תשתלט על התנועה ותהפוך אותה לעוד גרורה, דבר שיש לו התנגדות עזה בקרב בכירי התנועה בעזה שרואים בעיניים כלות איך הם הקריבו את כל רצועת עזה שרוסקה על ידי ישראל ואיראן קוטפת את ההישגים. אפשר עוד לצפות לתפנית בהחלטת צמרת הארגון ושינוי בכיוון לא יתקבל בהפתעה מוחלטת.

"ذا ناشيونال": حماس تخطط لمغادرة قطر متوجهة إلى العراق

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות –  סקיי ניוז בערבית