חיזבאללה מזהיר: לא ניתן למבצע ישראלי חדש, כמו “משקל סגולי 2” ,להפתיע אותנו. יש לנו תכנית סדורה!

ההתנגדות (חיזבאללה ) קיימה הערכה בדרג הבטחוני הגבוה ביותר היות וההנהגה הביטחונית והצבאית של האויב הצליחה לשכנע את ההנהגה המדינית שיש לה בנק מטרות גדול בלבנון , וכי מבצע בזק , כזה שיקרה במפתיע , כמו מבצע “משקל סגולי”  האיכותי שבוצע על ידי חיל האוויר הישראלי במלחמת לבנון השניה שראו בו כהצלחה גדולה בפגיעה ביכולות האיכותיות של מערכת הטילים של חיזבאללה, הוא יכול לפגוע ביכולות האפקטיביות של חיזבאללה, ואז תהיה  לדרג המדיני לאחר המבצע הזה ” משקל סגולי 2 ” אפשרות להחזיר את המפונים לביתם הפעם עם הצבת תנאים חדשים להתנגדות, באם חיזבאללה לא יקבל זאת תפתח מלחמה קטלנית ונרחבת בין הצדדים.

בשל כך ולאור המידע החדש, ללא הקדמות והסברים מיותרים, אנחנו אומרים כך , ההתנגדות החליטה  “להסב את תשומת הלב” של האויב, ולהפגין מעט מרמותיה הצבאיות, הביטחוניות, המדיניות והעממיות, וכן להסב את תשומת לבם של בעלי בריתם של האויב , כי העובדה שהאויב מכין אופציה כזו, בתגובה החלטנו לאמץ אסטרטגיה שונה מכל מה שקרה קודם .

תמונה

 

בהתבסס על מעט האזהרות שהציגה ההתנגדות , ומה שאמר מר נסראללה, נאפשר לכל הנוגעים בדבר לחשוב היטב בטרם הם יקבלו החלטות פזיזות  באמצעות הדברים הבאים:

*- ראשית, ההתנגדות רואה בכל פעולה צבאית ספציפית מצד האויב הכרזת מלחמה מוחלטת.

בלקסיקון ההתנגדות אין יותר תגובה מידתית או מספר ימי לחימה אלא יש רק דבר אחד מלחמה גדולה נוקבת  וגלויה.

*- שנית, האיפוק וכל האיסורים שהנהגת ההתנגדות מחייבת את יחידות השדה שלה, ומהן נהנים גם צה”ל ואזרחי ישראל, יפסקו בבת אחת. לכן, הנזק שיגרם לאויב  ישפיע על כולם , בין אם בפאן אזרחי, או הצבאי או אחר.

*- שלישית, זמינות המידע הדרוש על המטרות האסטרטגיות של האויב, זמינות הנשק המתאים לפגיעה בהם וזמינות המוכנות, זה דבר מוגמר ומוכן מזמן  והוא תלוי רק ברצון הנהגת ההתנגדות , על ידי פקודה אחת שתגיע ליחידות הרלוונטיות בהתנגדות יהיה עליהם לבצע מיד את היוזמה ולתקוף את כל היעדים הללו שמעט מהן הוצגו לאויב בימים האחרונים, מבלי לתת הזדמנות או לחכות לשום דיון פוליטי או מאמצים של מדינות להפסיק את האש .

*- רביעית ,  הרצון של האויב להיכנס להרפתקה צבאית רחבה עם לבנון פירושה שהוא הופך את חזית לבנון מחזית של תמיכה בעזה לחזית של מלחמה  משמעותית נגד כוחות הכיבוש. לציר ההתנגדות הכולל שלנו יש המון כלים משלהן כולל ההחלטה להסתער על הגליל, לשלוט במרכזים צבאיים או לשחרר כפרים לבנוניים או פלסטינים.

*- חמישית : ההתנגדות בלבנון, אחרי כל החוויות שחוותה, לא מוכנה לסבול אויב תוקפני ופושע, ואין מי שירתיע אותו מלבצע מעשי טבח כפי שעשה בעזה.

כתוצאה מכך, ההתנגדות תפעל במתכונת בה היא תחויב להסב אבדות כלליות, אנושיות וחומריות, גדולות פי כמה ממה שהאויב גרם ועתיד עוד לגרום ללבנון.

*- שישית : וזה הדבר הכי חשוב  שהאויב ומאחוריו האמריקאים בפרט, אמורים לקחת בחשבון שכל מבצע פתע  גדול שחיל האוויר הישראלי מתכוון לבצע, ולא משנה בכמה מטרות הוא יפגע  וישמיד בהנחה שלאויב יש מידע מדויק – הוא  לא יצליח לפגוע בכולן , ומה שישאר לנו זה בהחלט מספיק כדי לתת מהלומות הרסניות לישות הכיבוש. כמו כן, ההתנגדות, שעקבה מקרוב אחר מנגנון הפעולה של מערך ההגנה האווירית המקיפה שגייסה את המערב וכמה ממדינות ערב להגן על ישראל מהתגובה האיראנית, יודעת שהקואליציה הזו לא מסוגלת לספק את אותה מטריה לנוכח מבול של טילים ומזל”טים, אפילו לא יצליחו להגן על מערכות ההגנה הפרוסות לאורך הים התיכון והנמלים שלו, בין אם אלה הסמוכים לחופי לבנון ופלסטין, או אלה הסמוכים לדרום אירופה.

 

אם עכשו, שלכולם יש מושג על יכולות ההתנגדות ביבשה ומהאוויר, שיצפו להפתעות נוספות הפעם מהים .

תמונה

קרדיט: אל אחב’אר    הביא לפרסום: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות