על המספרים שמאחורי החג’

כפי שאתם בוודאי יודעים, העלייה לרגל בתקופת החג’ השנה נמצאת בעיצומה, והעולם המוסלמי עומד לחגוג את מיום ראשון עד יום שלישי את חג הקורבן – עיד אל-אדחה (عيد الأضحى = Eid al-Adha).

הלשכה לסטטיסטיקה הסעודית פרסמה היום את המספרים שמאחורי החג’, ומהם אפשר ללמוד מעט על היקף העלייה לרגל בתקופת החג’, והשנה הגיעו למכה 1,611,310 עולים לרגל שבאו מכל מדינות העולם (כ 50 אלף פחות משנה שעברה) ועוד 221,854 עולים לרגל מתוך ערב הסעודית (סעודים ועובדים זרים הנמצאים בממלכה, כ 37,700 יותר מאשר בשנה שעברה) וסך הכל מדובר השנה ב 1,833,164 עולי רגל (כמעט 12 אלף פחות משנה שעברה).

מתוך כלל עולי הרגל שבאו ממדינות העולם, 22.3% הגיעו ממדינות ערב (לעומת 21% בשנה שעברה) 63.3% הגיעו ממדינות אסיה (כמעט כמו שנה שעברה- 63.5%) ו- 11.3% הגיעו ממדינות אפריקה (שאינן מדינות ערביות).

عيد الأضحى 2024 : دول تحتفل الأحد وأخرى الاثنين

 

נתון אחד יהיה מעניין להשוות לא רק לשנה שעברה, אלא גם בשנים הבאות, זה של עולי הרגל שמגיעים לחג’ ממדינות אירופה, אמריקה, אוסטרליה ומדינות אחרות שלא מסווגות כמדינות בעלות אוכלוסייה אסלאמית גדולה. השנה עמד חלקם על 3.2% מכלל עולי הרגל שהגיעו ממדינות העולם, לעומת 2.1% בשנה שעברה. אודה על האמת שאני סקרן לראות אם יחול גידול מספרי ובחלקם היחסי של עולי רגל הבאים ממדינות המערב הנאור, ומדינות נוספות כגון מדינות מרכז ודרום אמריקה.

עוד אציין שכמות עולות הרגל השנה כמעט זהה לשנה שעברה כם כ- 875 אלף עולות רגל, בעוד שמספרם של עולי הרגל הגברים פחת מעט מכ- 970 אלף בשנה שעברה לכ- 958 אלף עולי רגל השנה.

מעל 1.5 מיליון עולי הרגל מהעולם הגיעו לממלכה דרך נמלי האוויר (כ 50 אלף פחות משנה שעברה) ועוד כ 60 אלף דרך המעברים היבשתיים (כ 600 פחות משנה שעברה) ורק 4,714 הגיעו דרך נמלי הים (כשליש פחות משנה שעברה).

كيف نستعد لعيد الأضحى؟

קרדיט לתמונות: טוניס סקופ

 

כדי שתבינו את המשמעות של סדרי הגודל הקשורים לעולי הרגל בתקופת החג’, אספר לכם שרק ביום חמישי האחרון, נרשם שיא של 124 אלף נוסעים ב 901 טיסות, בנמל התעופה הבינ”ל ע”ש המלך חאלד, בריאד בירת ערב הסעודית.

וכדי שתבינו את סדרי הגודל של טיפול בצרכים של כל כך הרבה עולי רגל שעומדים לחגוג מחר את חג הקורבן, אספר לכם שבמחוז מכה, פועלים חמישה בתי מטבחיים (אחד מהם, בית מטבחיים אל-עוקישיה, הוא עונתי שפעיל רק כחודש לפני תקופת החג’ ועד לסיומה) בבתי המטבחיים יש 26 אולמות ייצור, עם יכולת עיבוד כוללת של 177,600 ראשי צאן, בקר וגמלים ביום (במשחטת אל-עוקישיה יש 6 אולמות ייצור עם קיבולת של 57,600 ראשי צאן, בקר וגמלים).

בתי המטבחיים פעלו במלא המרץ החל מתחילת חודש ד’ו אל-קעדה (החודש האחד עשר בלוח השנה המוסלמי) שהיה ב 10 במאי, וכדי להיענות לביקוש המוגבר במהלך עונת החג’, הספיקו לשחוט ולעבד יותר משני מיליון ראשי צאן, בקר וגמלים.

أعظم أيام الله.. نص خطبة عيد الأضحى 2024 - تليجراف مصر

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון     קרדיט לתמונות: טלגראף מצר