מסתורין סביב פיצוץ במחסן תחמושת של צבא עיראק בגבול עם סוריה

שבעה מאנשי משמר הגבול העיראקים נפצעו מפיצוץ מחסן תחמושת שעלה באש באזור השישי, ממערב לנפת נינוה, סמוך לגבול סוריה, בעוד הסיבות לפיצוץ טרם ידועות.

מנהלת ההגנה האזרחית בנפת נינוה הודיעה אתמול בערב, יום חמישי, כי השריפה כובתה במחסן התחמושת בכפר אום אל-דיבאן במחוז אלבעאג’ הסמוך לגבול עם סוריה, בעוד שמקור ביטחוני אישר כי שבעה אנשי משמר הגבול, בהם קצין בדרגת רב סרן, נפצעו כתוצאה מהשריפה שפרצה במחסן.

סוכנות “נינווה” העיראקית ציטטה מקור במשטרת נינווה שאמר כי שני שוטרי הגבול נפצעו קשה, בעוד פציעתם של חמישה אחרים השתנתה בין כוויות, שברים וחנק מעשן.

הגורם במשטרת נינווה מסר כי לא ידועות הסיבות לפיצוץ, האם מדובר בפיצוץ כתוצאה מתקיפה או בפיצוץ כתוצאה מטמפרטורות גבוהות, וציין כי כוחות הביטחון חסמו את מקום הפיצוץ ופתחו בחקירת האירוע. 

ראוי לציין כי כוחות הגיוס העממי ( אלחשד אלשעבי) הנאמנים לאיראן וכוחות צבא עיראק פרוסים בהרחבה לאורך גבול סוריה-עיראק, מטעמי ביטחון, ובפרט כדי למנוע חדירת אנשי דאעש, לאחר דיווחים על בריחת מספר מנהיגי ואנשי הארגון מבית הסוהר.

הגבול בין סוריה לעיראק משתרע על פני כ-605 ק”מ, ומקושר למדבר רחב המשתרע מאל-חסקה במזרח עד האזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, ולפניו בצד העיראקי נמצא אזור מוסול ואינבר אזור זה כולל שליש משטחה של סוריה ורבע משטחה של עיראק.

הערה: אפשר שאיראן החליטה להחביא נשק “מיוחד” שעושה את דרכו מערבה לידי חיזבאללה במחסני הצבא העיראקי מפחד תקיפות “מסתוריות” על מחסני נשק ותחמושת שמבצעות הן הקואליציה המערבית והן ישראל.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות