תכירו: הבורסה בלונדון

עבור רוב המשקיעים, השקעה בחו”ל מתחילה ונגמרת בארה”ב. אך מעבר לבורסת ניו יורק התוססת, שוכנת לה בורסה ותיקה ומוערכת לא פחות: הבורסה בלונדון.

הבורסה הלונדונית, שהוקמה בשנת 1801, צברה מוניטין בינלאומי כמרכז פיננסי עוצמתי. טריליוני דולרים עוברים דרכה מדי יום, והיא מהווה מוקד משיכה לחברות מכל רחבי העולם, ובפרט בתחומי הסחורות, מתכות יקרות וחוזי ביטוח גלובליים.

אחד היתרונות של הבורסה בלונדון טמון בגמישות שהיא מציעה. בניגוד לרגולציה הנוקשה בארה”ב, לונדון מאפשרת גישה נוחה יותר הן למשקיעים והן לחברות. דוגמה לכך היא הנפקת תעודות סל עוקבות מטבע הקריפטו את’ריום, שהפכו זמינות בלונדון לפני הגעתן לארה”ב.

זה רק אחד מהמהלכים האחרונים שמבצעת הבורסה בלונדון כדי להגדיל את עניין המשקיעים בבורסה שנחשבת ל”זולה ויציבה” באופן יחסי.

בעוד המכפילים של מדד ה-S&P 500 חצה את ה-20 (והגדולות נסחרות במכפיל 30), מדד הדגל בלונדון, הפוטסי 100, נסחר באזור מכפיל 10.

החברות המרכזיות במדדים הן חברות “תעשייה ישנה”, בנקאות, כרייה וחברות נפט וגז, אשר לרוב לא צומחות בקצב מהיר ולכן מקבלות מכפילים צנועים יותר מהמשקיעים.

כדי להכניס קצת יותר עניין, בלונדון מנסים להשיג הנפקות מעניינות ופונים לחברות סיניות, כאשר על פי דיווחים הקמעונאית שיין (SHEIN) עשויה להנפיק שם על חשבון הבורסה בניו יורק.

אבל לא רק חברות סיניות, לונדון היא בורסה תומכת יותר עבור חברות קטנות (שווי שוק מתחת ל-500 מיליון דולר בעת הרישום), שכן היכולת לגייס כספים בגיוסי הון מתמשכים פשוטה יותר עבור חברות הנסחרות בלונדון.

על פי מחקר של הבורסה בלונדון, בעוד בארה”ב חברות קטנות מוחזקות על ידי מחזיקים פסיביים כמו תעודות סל, בלונדון יש לחברות סמול קאפ יותר משקיעים מוסדיים ארוכי טווח, המספקים תמיכה ובעלי פוטנציאל להיות מעורבים אקטיבית ולהציף ערך, דברשהמודל הארגוני בבריטניה מאפשר.

יתרון נוסף של הבורסה בלונדון טמון בכלכלה הבריטית היציבה. למרות הריבית הגבוהה יחסית, האינפלציה חזרה לאחרונה לטווח היעד, וציפיות השוק הן להקלה מוניטרית בקרוב. עצמאותה הכלכלית של בריטניה מהאיחוד האירופי מאפשרת לה לנהל מדיניות מוניטרית יעילה יותר, אשר תורמת ליציבות השוק ולביטחון המשקיעים.

בשורה התחתונה, הבורסה בלונדון עשויה להיות אלטרנטיבה מעניינת למשקיע אשר מחפש חברות איכותיות שאינן נסחרות במכפיל גבוה, נזילות גבוהה וגמישות מוניטרית בפתח.

London Stock Exchange - BMAC

קרדיט: ערוץ הטלגרם תשואת יתר – וול סטריט     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות