בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 20-6-2024

שבוע קשה נוסף של לחימה מול אויבינו עבר עלינו. בשיאו נפילתם של 8 מחיילינו הגיבורים באסון הנמ”רה ברפיח, נפילתם של שני לוחמי שריון שנפגעו ממטען באזור נצרים, ואלו מצטרפים ל4 חיילי סיירת גבעתי נפלו בפיצוץ מבנה ממולכד בשבוע שעבר, וחייל נוסף שנפטר מפציעתו באותה תקרית כעבור מספר ימים. זאת, לצד מספר רב של פצועים, ההופכים את המלחמה ברצועה לקשה וכואבת במיוחד, למרות ההישגים של כוחותינו המשלימים את ההשתלטות על ציר פילדלפי ומכתרים את רפיח, במקביל לפעילות בשאר חלקי הרצועה.

הנה תמונות מסרט תעמולה של חמאס על הפגיעה בכוחותינו באזור נצרים:

למחיר הנורא שעם ישראל משלם, נוספת התחושה הקשה, שהפיקוד הצבאי הבכיר אינו מאמין אפילו שיש בכוחו לממש את יעדי הלחימה שהוגדרו לו ע”י הדרג המדיני: חיסול שלטון החמאס ברצועה ושחרור החטופים. הדבר בא לכלל ביטוי בהכרזה האומללה של דובר צה”ל השבוע לפיה: לא ניתן יהיה לשחרר את כל החטופים במבצעים צבאיים נוסח “מבצע ארנון”. במשתמע מדבריו: שמממשלת ישראל תהיה חייבת לקבל את תנאי החמאס לעסקת חליפין, דהיינו לסיים את הלחימה ללא פירוק החמאס. גם אם הדברים אולי נכונים, אסור לאדם המייצג את צבא ההגנה לישראל להשמיע אותם, ומה גם שהם אינם נכונים לחלוטין, וניתן להגיע לשחרור החטופים באמצעות הפעלת המנופים הנכונים, שלמרבה הצער מדינת ישראל נמנעת מהם: מנופים שמשמעותם, הבהרה לאויבינו שהמחיר של אי כניעתם יהיה סילוקם המוחלט לא רק מרצועת עזה, אלא גם מאזורים נוספים לצמיתות. נכון: מדובר בצעדים דראסטיים, אך הכרחיים.

 

דובר צה”ל, המחיש את גישתו התבוסתנית בעוד שורה של התבטאויות כמו : “לא ניתן לחסל את חמאס, כי מדובר ברעיון, בעודו מתעלם מהקביעה שיעד המלחמה אינו לחסל את חמאס, אלא את יכולותיו השלטוניות ברצועה, יעד ששבהחלט ניתן להשגה, אם הפיקוד הצבאי יאמין בכך ויחתור לכך, אך כנראה שבפיקוד הצבאי מתעקשים להוביל מלחמה שהם לא מאמינים בה.
חמורה מכך התבטאות דובר צה”ל לפיה כל מלחמה בצפון תסתיים בהסדר מדיני. דברים שמשמעותם שיגור חיילי צה”ל למלחמה מיותרת, שיעדיה יושגו לבסוף במו”מ.

צה”ל של הגרי ויתר הגנרלים של 7 באוקטובר ממשיכים להציג למרבה הצער חזרה ל”עידן הקונספציה” שכוללת: פתיחת מסדרון הומניטארי מכרם שלום לכיוון נצרים לטובת הזרמת הסיוע במהלך ימי חג הקרבן, הורדת עצימות הלחימה בימי החג הן בדרום והן בצפון ויותר מכך שחרור למעלה ממאה עצירים מהרצועה בנימוק של מחסור במקום, כאילו שקשה להכשיר מאהל גדול לאחזקת הכלואים. כן שוחרר ערב חג הקרבן עזיז דויק, יו”ר המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם חמאס, ונעצר שוב ביום האחרון של החג.

הנה תמונות משחרור מחבלים לרצועה:
https://www.facebook.com/reel/453447437412265

ברקע לכל אלה, הודיעו האמריקאים על פירוק זמני של המזח שהקימו ברצועה מחשש להתפרקותו מחדש בשל הגלים, וכחלופה הוגברה הצנחת סיוע לרצועה מהאויר. היום נמסר שהמזח הורכב מחדש, ככל הנראה עד הפעם הבאה. העזתים בתורם מפרסמים תמונות זוועה של ילדים רעבים, ומדווחים על תת תזונה, אך כל העדויות מלמדות שמדובר בניפוח המצוקות שקיימות ללא ספק, במטרה להגביר את הלחץ על ישראל.

הנה תמונות מהצנחת סיוע מהאויר וחלוקת בשר בח’אן יונס לרגל החג:

 

גם ביהודה ושומרון נמשכת פעילות הטרור, שכללה ירי והפעלת מטענים לעבר כוחותינו, לצד נסיונות פיגוע. בלטו פיגוע דריסה במחסום רנטיס בו נפצע חייל, ונסיון לפיגוע דקירה בגוש עציון שהסתיים בנטרול המחבל בלבד. למרות זאת, ניכרת ירידה מסויימת בהיקף פעילות הטרור, אם בשל הצלחת כוחותינו במבצעי סיכול ואם בשל חג הקרבן. בין היתר חיסל כ חצה”ל 4 מחבלים בכפר נעמה, מערבית לראמאללה,לאחר ששניים מהם ניסו לבצע פיגוע בחוה סמוכה.

הנה תמונות מפיגוע הדריסה ברנטיס:

 

הכשלון של המחבלים להוציא פיגועי טרור משמעותיים, לצד מזג האויר הלוהט הביאו לאימוץ שיטת הלחימה העתיקה של הצתת שטחי חקלאות, חורש ויער סמוך לישובים היהודיים. בחסדי ה’ לא נרשמו פגיעות בנפש או במבנים, אלא רק בשטחי חקלאות, חורש ויער.
ברקע, הלחץ הכלכלי באזור נותן את אותותיו בהתגברות מתחים פנימיים ופעילות פלילית. ב”רשות” חוזרים לאיים שהמשך המצב יביא לקריסה פנימית. ניתן להרגיע, ישראל והקהיליה הבינ”ל ממשיכים גם עתה להעביר לרש”פ מאות מליוני שקלים מידי חודש, גם לאחר קיזוז הכספים שהרש”פ מחלקת למשפחות המחבלים. המנהל האזרחי ניהל את ענייני יהודה ושומרון עם סכומי כסף קטנים בהרבה, ביעילות רבה יותר.

הנה תמונות משוד חנות תכשיטים בטול כרם:

https://www.facebook.com/100000495733391/videos/945077567302932?idorvanity=357103281849

 

אציין, כי בשיחות שקיימתי לרגל החג עם שורה ארוכה של אישים מיהודה ושומרון, עלתה תמונה משותפת של יאוש, חוסר אונים ותקוה לחזרה ל”ימים הטובים” של טרם 7 אוקטובר, לצד ציון שהשנאה לישראל אכן גוברת, ככל שהתושבים עדים לתמונות מהרצועה, מה שיוצר סיכון לפיגועים נוספים כל העת, לצד ביקורת על הרש”פ שאינה עושה דבר פרט להפצת תעמולה אנטי ישראלית.
ובצפון, השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין שב לאזור בנסיון להשיג הסדר, והבין שאין סיכוי למהלך כזה, כל עוד הלחימה ברצועה נמשכת. בשבוע שעבר הגבירו אנשי חזבאללה את האש לעבר ישובי הצפון, וישראל נגררה לחיסול של מספר בכירי חזבאללה. השבוע, נרשמה ירידה מסויימת בעצמת הלחימה, הן על רקע החג והן על רקע ביקור הוכשטיין. בהמשך, איים מזכ”ל חזבאללה, שלארגונו יכולות שישראל אינה מכירה גם בכל הנוגע לפלישה קרקעית לגליל, וגם בתחום הרקטות והכטב”מים. בנוסף, איים לפגוע בקפריסין אם זו אשר לחיל האויר הישראלי לפעול משטחה.

הנה תמונות מהפצצת מטולה:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/945077567302932?idorvanity=357103281849

 

עד כאן להשבוע – שבת שלום ובשורות טובות

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו”ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונות השער: מתן רחמני – יוצר תמונות ב-AI