חיל הים האמריקאי בקרב האינטנסיבי ביותר מאז מלחמת העולם ה-2 נגד החות’ים

המערכה בראשות ארה”ב נגד המיליציה החות’ית הנתמכת על ידי איראן “הפכה לקרב הימי האינטנסיבי ביותר שאיתו התמודד הצי האמריקני מאז מלחמת העולם השנייה”, כך אמרו מפקדים בכירים אמריקאים ומומחים אחרים ל-AP.

“אני לא חושב שאנשים באמת מבינים עד כמה רציני זה מה שאנחנו עושים ואיך הספינות ממשיכות להיות תחת איום”, כך אמר  אריק בלומברג מפקד אניית  USS Laboon  לנציגי AP בביקור בספינת המלחמה שלו בים האדום.

“אנחנו צריכים לטעות רק פעם אחת”, אמר. “החות’ים פשוט צריכים לעבור טעות  אחת.”

קפטן דייוויד ורו, מפקד שייטת משחתות הטילים , אומר “כך זה כל יום, כל שעה בודדת, וחלק מהספינות שלנו נמצאות כאן במשך שבעה חודשים פלוס ועושות את זה”.

הצי האמריקני התכונן במשך עשרות שנים להילחם בפוטנציה בברית המועצות, ולאחר מכן ברוסיה ובסין, על נתיבי המים של העולם. עם זאת, במקום מעצמה עולמית, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בלחימה עם קבוצת מורדים מפוקפקת, הנתמכת על ידי איראן, שבסיסה בתימן, נכתב בדו”ח של AP.

החות’ים, קבוצת פרוקסי איראנית, החלו לתקוף תנועה מסחרית ימית מאמצע נובמבר בעקבות קריאה של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי למדינות מוסלמיות לחסום את ישראל. התקפות אלה הוגבלו בתחילה לים האדום, ומאז התרחבו לנתיבי מים חיוניים אחרים, כולל האוקיינוס ​​ההודי.

ארה”ב ובריטניה הפציצו מתקנים צבאיים חות’ים מספר פעמים מאז ינואר, אך הקבוצה הנתמכת על ידי איראן האיצה את התקיפות בשבועיים האחרונים, כאשר ישראל ממשיכה בפעילות בעזה ותוקפת יעדי חיזבאללה הנתמכים על ידי איראן בלבנון.

The aircraft carrier Dwight D. Eisenhower, the dry cargo ship USNS Alan Shepard and the guided-missile destroyer Gravely conduct a replenishment-at-sea in the Arabian Gulf, Dec. 8, 2023.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל    קרדיט לתמונות: באדיבות צי ארה”ב –  (MCS2 Merissa Daley/Navy)