ניגוב היריקה מהפנים או ניצחון הרוח הישראלית ? בית משפט צרפתי ביטל איסור השתתפות בתערוכת נשק

״נצחון ענק לרוח הישראלית ולתעשייה הישראלית״, כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים בישראל לאחר פסיקת בית המשפט בצרפת המבטלת את האיסורים שהטילו ממשלת צרפת, ובית המשפט בערכאה קודמת על ישראלים להשתתף בתערוכת הנשק יורוסטאר בפריז.

בית המשפט הצרפתי קבע הבוקר כי לישראל ולחברות ישראליות מותר להכנס לתערוכה ולהציג בה נשק.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר בתגובה להחלטה כי ״זהו ניצחון ענק של התעשייה הישראלית ושל כל ישראלי באשר הוא וצדק הסברתי ומוסרי. הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שחשבו שהם יוכלו להתעמר ולפגוע במדינת ישראל ובתעשיה הביטחונית הישראלית בפרט, שאנחנו לא ניתן להם לנצח. בית המשפט הבין כי ההחלטה למנוע מישראלים להשתתף בתערוכה הייתה לא תקינה, לא חוקית והיוותה פגיעה בעצם הערכים של השיוויון והחופש שעליהם מתבססת הדמוקרטיה הצרפתית. אנו בהתאחדות התעשיינים נמשיך לפעול בכל מקום בו ינסו גורמים עוינים לפגוע באזרחי ישראל וכלכלתה. כמו כן כבר היום אנו פועלים בחזיתות רבות בפתרון בעיות פרטניות ופועלים בפרופיל גבוה יותר בפתרון משברים רוחביים כמו במקרה הצרפתי״.

Rheinmetall displays Caracal variants at Eurosatory 2024 - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

חשוב לציין שהחלטת האליזה למנוע מישראלים להציג בתערוכה התקבלה על רקע הקדמת הבחירות לפרלמנט הצרפתי. הבחירות בצרפת יתקיימו ב-30 ביוני ומקרון ניסה אולי בצעד זה להוכיח להמרכז ולשמאל הצרפתי שהוא יעשה הכל כדי להביא לסיום המלחמה בעזה, בשעה שהמתחרה שמאיימת עליו מימין, מרין לה-פן אמצה קו של תמיכה חד משמעית בישראל.

נציין כי למרות האיסור הברור שקבע גם שחברות שאינן ישראליות לא רשאיות להציג נשק שפיתחו בשיתוף עם ישראל, כמה חברות הציגו בתערוכה נשק ישראלי הכולל בין היתר את מערכת ‘מעיל רוח’ להגנה על טנקים. כניסתן של עיתונאיות ישראליות, שהגיעו לסקר את התערוכה, נחסמה – דבר שעורר זעם רב בקרב המציגים בתערוכה. כמו כן, בדוכן של ארה”ב בתערוכה הונף דגל ישראל והוצגה כרזת תמיכה בישראל. (קרדיט : ערוץ הטלגרם אוריאל לוי – דבר)

אז מה יגיד עכשיו הצפרדע הנשיאותי הצרפתי לאחר שבית המשפט המקומי סיכל את כוונתו למנוע מישראל להציג את מערכות הנשק שהוכיחו את עצמן בשדות הקרב לעיני העולם ?   איזה תרגיל הוא יוציא משרוולו ? או שמא ירפה וישלים ?