אין עונשין אלא אם כן מזהירין: השליח האמריקאי מעביר לממשלת לבנון אזהרה ישראלית אחרונה

אין עונשין אלא אם כן מזהירין….  כלל כלל הלכתי־תלמודי ידוע ביהדות, שישראל , משום מה בלב הג’ונגל הערבי, משתדלת ליישמו כאילו מישהו מעריך אותה על כך. משום מה שנאת העולם הוא אקסיומה שלא תלויה בדבר.

השליח הנשיאותי המיוחד של ארה”ב עמוס הוכשטיין שבר את משוואת הבטחתו כאשר אמר בעבר ליו”ר הפרלמנט נביה ברי כי מיד לאחר ההודעה על הפסקת האש הוא ייצא מיד לביירות, אך הוא יגיע לשם היום מבלי שהושגה הפסקת האש בעזה . ישנה תפנית והתפתחות מסוכנת בדרום לבנון שחייבה אותו להגיע אתמול לתל אביב.

הדבר המסוכן ביותר הוא מה שמקור דיפלומטי בביירות חשף לעיתון “אל-אנבאא'” כי הסיבה הבסיסית והאמיתית בהגעתו הפתאומית של הוכשטיין היא האזהרה האחרונה לממשלת לבנון , כך הוא אמר:

”  בהנחיה ישירה של הממשל האמריקאי, אנו מעבירים ומודיעים למנהיגי לבנון את האזהרה הסופית או  המסר האחרון לגבי המצב בחזית הדרומית . על  ביירות לחזור למצב שהיה לפניה- 8 באוקטובר, עם מחויבות מלאה ליישום החלטה 1701, כלומר נסיגת חיזבאללה מאזור ​הפעולה של כוחות החירום הבינלאומיים הזמניים (UNIFIL), או מה שנקרא אזור דרום הליטני, אודיע למנהיגים שהיום אני פוגש אותם כי העניין הביטחוני הוא אינטרס של לבנון , מכיוון שהחלופה לכך היא הסלמה שתצא משליטה בעקבות המתיחות וההסלמה האחרונה שהתפתחה באזור מדינת לבנון היא זו שתמצא את עצמה בתוך מלחמה נרחבת .”

תמונה

קרדיט: אלנשארה    תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: النافذة الاخبارية