מבצע “ארנון” (“זרעי קיץ”) – פרטים חדשים. מתעדכן

מבצע ארנון (זרעי קיץ)*

במבצע אחוד של לוחמי הימ”מ ולוחמי יחידת המבצעים של השב״כ, חילצו הבוקר את נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו.

מבצע שקרה באור יום ותוכנן בקפידה ובזכות מודיעין איכותי של שב”כ, שאפשר לצאת לדרך.
הימ”מ יחד עם השב”כ נערכו שבועות, ביצעו הרבה מאוד מודלים, עם מעטפת של צה”ל .

בחפ”ק משותף ופעילות משותפת של ימ”מ עם שבכ וצה”ל, זה המבצע הכי מורכב שהיה עד כה מתחילת המלחמה. המבצע התרחש בגזרת נוציראת.

לאחר חילוץ החטופים, לוחמי הימ”מ העבירו אותם למסוק שלקח אותם לבית החולים.

ארנון נפצע קשה בלחימה כשהוביל בצוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו 3 החטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר, פונה לבי”ח ובהמשך נקבע מותו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה.

ארנון הוא החלל ה11 של הימ”מ מאז ה7.10.
9 לוחמים נפלו ב7.10, ייטב לב הלוי ז”ל נפל בטול כרם לפני כחודש. לוחמי הימ”מ פועלים בחירוף נפש למען עם ישראל – בכל מקום שידרשו לכך.

ארנון שירת בימ”מ כ-8 שנים והשתתף באין ספור פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ”מ. הוא הציל פצועים תחת אש, פעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות.

ארנון פיקד על הלחימה ביד מרדכי ב7.10, במהלכה חיסלו עשרות מחבלים שניסו להמשיך צפונה. לאחר הקרב ביד מרדכי, המשיך ונלחם בזירות נוספות בדרום ב7 באוקטובר והציל חיים של אזרחים רבים.

ארנון ז”ל הותיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים אח ושתי אחיות.

(*מבצע חילוץ החטופים יקרא מעתה “מבצע ארנון” לזכרו של מפקד צוות הימ”מ, פקד ארנון זמורה ז”ל, שנפל הבוקר בעת ההסתערות על המבנה בו הוחזקו שלוש החטופים)

(קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח’באראת)

תמונה

 

דורון קדוש, כתב גל”צ הוסיף פרטים חדשים על מבצע חילוץ החטופים:

– ⁠שני המבנים שבהם הוחזקו ארבעת החטופים היו במרחק כ-200 מטר זה מזה. ההחלטה לפעול בשני המבנים במקביל – בגלל הסמיכות בין האתרים, ומחשש שאם יבחרו לפעול רק במבנה אחד – המחבלים שנמצאים במבנה השני יחושו בהתרחשויות ויהרגו את החטופים שמוחזקים אצלם.

– ⁠בדירה שבה הוחזקו 3 החטופים אלמוג, אנדריי ושלומי התנהל קרב קשה ומורכב. בקרב הזה נפצע אנושות פקד ארנון זמורה, מאש מחבלים, בזמן שהוביל את הצוות בפיקודו בפריצה אל המבנה. ארנון ז״ל גילה גבורה אדירה, והיה ניסיון ממושך להשאיר אותו בחיים, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים.

– ⁠במהלך כל שלב ניתוק המגע והחילוץ מהמבנה, מחבלים רבים הפעילו אש כבדה, ירו RPG על הכוחות ועל החטופים מתוך הסמטאות – ולכן הלוחמים נדרשו להפעיל אש כבדה לעברם, ומהירי הזה בסמטאות נהרגו גם אזרחים עזתים רבים. (בעזה טוענים כי עד כה נספרו 218 הרוגים ו-200 פצועים)

– ⁠לאחר שרכב החילוץ ספג אש הוא נתקע, קפצו למקום מספר גדודים של אוגדה 98 שנערכו מראש לתרחיש הזה, כדי לחלץ תחת אש את החטופים ואת הכוחות משם. גם מסוקי חילוץ הגיעו למקום – ובוצע ירי של טילי קרקע אוויר לעבר המסוקים בניסיון להפיל אותם.

– החטופים הוחזקו בתוך חדרים שהוקצו להם בבתים פרטיים של אזרחים עזתים – והחילוץ שלהם בוצע מתוך החדרים האלה, בזמן שיש מסביב אזרחים רבים – ונדרשה פעולה מדויקת ״בפינצטה״.

 

*- עוד פרטים על המבצע:

– בתוך המבנים שבהם הוחזקו החטופים, צה״ל יצר תנאים שמאפשרים לכוחות להגיע לחטופים לפני שהשומרים שלהם יירו עליהם.

‏- ⁠במהלך כל המבצע היו עוד מספר לוחמים שנפצעו באורח קל מרסיסים במהלך חילופי האש הכבדים.

‏- ⁠היחידה המבצעית של שב״כ המליצה על השעה ⁦ 11:00⁩ הבוקר בשל מרכיב ההפתעה, לאחר שהוכנו אפשרויות שונות לטובת ההוצאה לפועל של המבצע. הימ״מ עבד במהלך כל הימים האחרונים על מודלים לביצוע הפעולה, שלפי צה״ל – ״דומים למודלים של מבצע אנטבה״.

‏- ⁠אמ״ן פיתח אמצעים טכנולוגיים ייחודיים לטובת המבצע הזה, ששימשו את הכוחות.

 

*- ערוץ החדשות NTD:

על רקע שחרור 4 החטופים, שיחה עם סא”ל (במיל’) עמית יגור, לשעבר סגן ראש הזירה הפלסטינית, באגף התכנון של צה”ל

לרגל שחרורם היום של ארבעת החטופים מהשבי בעזה, שוחחה כתבת חדשות NTD עברית עם סא”ל (במיל’) עמית יגור, לשעבר סגן ראש הזירה הפלסטינית באגף התכנון של צה”ל ובכיר במודיעין זרוע הים, האומר לנו בין היתר:

“האוכלוסייה ה’בלתי מעורבת’, היא סופר מעורבת. החטופים נתפסו באזור של שוק נוסיראת, האזור הכי הומה ברצועה מבחינת אוכלוסייה אזרחית. ודווקא שם בחרו להחזיק אותם. אין סיכוי שאף אחד לא ידע מזה!
אין סיכוי שאף אחד לא ראה את החמושים שמסתובבים שם ושומרים!
אין סיכוי שלא הרחיקו אנשים מהמבנים שבהם הם הוחזקו!
ולכן יש לנו גם עם זה הרבה מה לעשות, במיוחד מול האו”ם שרק אתמול שם אותנו ברשימה שחורה נוספת”.

 

*- העיתונאי אסף רוזנצווייג : 

המודיעין הושג על ידי צוותים מיוחדים של ארה”ב ובריטניה שיושבים בישראל במהלך חודשי המלחמה ואוספים מודיעין, למשל באמצעות טיסות כטב”מים ברצועה ומבצעי סייבר שונים. גורם ישראלי אישר לניו יורק טיימס שמדובר במודיעין חשוב שישראל לא יכולה להשיג לבדה וללא סיוע.

*- דובר צה”ל בערבית אביחי אדרעי הבהיר: “הכוחות המיוחדים שלנו לא נכנסו לאזור נוסיראת דרך אף רכב או משאית סיוע. הם לא השתמשו ברציף הצף האמריקני בשום צורה במהלך המבצע”.

 

*- משפחתו של פקד ארנון זמורה ז”ל:
אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר.

סרן ארנון:

תמונה

קרדיט לתמונות: דובר צה”ל ורשתות חברתיות