האיים המלדיביים אוסרים על בעלי דרכונים ישראלים להיכנס לשטחם

ממשלת המלדיביים החליטה לאסור על בעלי דרכונים ישראלים להיכנס למדינה על רקע הכעס הציבורי הגובר על המלחמה הישראלית המתמשכת ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר 2023.

 

העיתון “סאן” ציטט ביום ראשון בערב את שר הפנים עלי אהסן שאמר: “מועצת השרים החליטה היום לתקן את החקיקה הדרושה, כדי למנוע כניסה לאיים המלדיביים עם דרכונים ישראלים ,בהקדם האפשרי”.

הוא הוסיף כי ההחלטה התקבלה בישיבת מועצת השרים שהתקיימה מוקדם יותר היום, והשר ציין כי כדי להאיץ את יישום החלטה זו הקימה מועצת השרים ועדה מיוחדת שכללה את שר הפנים, היועץ המשפטי לממשלה ושרי הכלכלה, התיירות והחוץ.

מועצת השרים החליטה גם למנות שליח נשיאותי מיוחד שיחקור את האזורים שבהם פלסטין זקוקה לתמיכה מהאיים המלדיביים, לגייס כספים לסיוע לפלסטינים באמצעות סוכנות הסעד והעבודות של האו”ם לפליטים פלסטינים (אונר”א), ולקיים צעדות מחאה תחת הסיסמא “המלדיביים בסולידריות עם פלסטין”, כמו גם שיחות Start עם מדינות איסלמיות אחרות כדי להאיץ את פתרון הסכסוך הפלסטיני.

החלטת הממשלה המלדיבית לאסור על בעלי  דרכונים ישראלים מגיעה לאחר שחבר הפרלמנט של המפלגה הדמוקרטית המלדיבית הראשית באופוזיציה, מיקאל אחמד נאסם, הגיש בשבוע שעבר תיקון לחוק ההגירה כדי למנוע כניסת אזרחים ישראלים.

ישראל ממשיכה במלחמתה ברצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר 2023, והצבא הישראלי יוצא מדי יום בעשרות תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריה, הגורמות לאלפי הרוגים ופציעות בקרב אזרחים, על רקע מצב קטסטרופלי שנגרם בעקבות המצור ועקירת יותר מ-95% מאוכלוסיית הרצועה.

האיים המלדיביים ממוקמים דרומית לסרילנקה והודו:

أين تقع جزر المالديفظ maldives

מקור: RT