האם איראן החלה במדיניות של ירי טילי שיוט לעבר ישראל כתגמול על כל תקיפה בסוריה?

דובר צה”ל הודיע ​​ביום חמישי, כי יורט טיל שיוט שהגיע ממזרח, מבלי שגרם לנפגעים, באזור הגולן, לאחר שקודם לכן מסרו מקורות זרים בי ישראל תקפה בטילי שיוט אתרים איראנים בחומס שבמרכז סוריה.

 

מצה”ל נמסר: “מוקדם יותר היום, בעקבות אזעקות על חדירת מטוסי אויב לאזור רמת הגולן, יירטו מערכות ההגנה האווירית טיל שיוט שהתקרב לישראל ממזרח”.

הכתב הצבאי של העיתון “ידיעות אחרונות” מסר כי “הצפירות שנשמעו בדרום הגולן נגרמו מגילוי טיל שיוט ששוגר מעיראק, וכי מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל הצליחה ליירט מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון”.

ישראל תקפה, בתקיפות אוויריות וטילים, אתרים צבאיים סורים ואיראנים בבירת סוריה, דמשק ובסביבותיה, 25 פעמים במהלך שנת 2023, בכל פעם נערכו לפחות 2 יעפי תקיפות.  

المواصفات الفنیة لصواریخ کروز الایرانیة الجدیدة + صور- الأخبار ایران - وکالة تسنیم الدولیة للأنباء

קרדיט: תסנים

 

לאור האירוע לעיל האם ניתן להסיק שאיראן החלה במדיניות חדשה לפיה כל פעם שאתרים שלה או של כוחות הפרוקסי שלה מותקפים בסוריה היא תגיב במתקפת נגד או על ידי שיגור כטב”מים מתאבדים או ירי טילי שיוט מדוייקים בעלי טווח ארוך לעבר מטרות בישראל ?

המדיניות הזאת מיושמת ע”י אירגוני טרור הנאמנים והממומנים ע”י איראן ויושבים בשטח עיראק , מרחק של קרוב ל-1000 ק”מ.

אין ספק שישראל רואה ומאתרת בקלות את אזורי השיגור המדוייקים מהם משוגרים טילי השיוט והיא בכלל לא מתכוונת להשאיר חשבון זה פתוח . 

הפנקס פתוח והיד רושמת , כולל אפשרות של תקיפות “עלומות בשטח איראן עצמה וזאת על מנת לשגר לאיראן את המסר הברור ביותר: ” לא משנה מי יורה לעבר ישראל – תמיד איראן תהיה אחראית לכך!”

بالصور و التفاصيل: ما لا تعرفه عن صاروخ إيران الرهيب ! - قناة العالم الاخبارية

קרדיט: אלעאלם