“חומת כטב”מים” – האסטרטגיה החדשה של מדינות נאט”ו מול רוסיה. האם ישראל תאמץ?

שש ממדינות נאט”ו, בהן המדינות הגובלות ברוסיה, הסכימו על הקמת “חומת כטב”מים” להגנה על גבולותיהן מפני איום חיצוני. במסגרת היוזמה – בה נוטלות חלק לטביה, ליטא, אסטוניה, פולין, פינלנד ונורבגיה – כלי טיס בלתי מאוישים יעקבו אחרי אזור הגבול, ובנוסף יוצבו מערכות ליירוט של כלי טיס בלתי מאוישים ממדינות עוינות.

“זה דבר חדש לחלוטין – חומת כטב”מים שמשתרעת מנורבגיה ועד פולין – והמטרה היא להשתמש בכטב”מים ובטכנולוגיות אחרות כדי להגן על הגבולות שלנו נגד פרובוקציות מצד מדינות לא ידידותיות וכדי למנוע הברחות”, אמרה שרת הפנים של ליטא, אגנה בילוטייטה, שהציגה את התוכנית. עם זאת, היא ציינה כי עדיין אין לוחות זמנים לתחילת היישום. (קרדיט: ערוץ מבט עולמי).

 

והשאלה הנשאלת האם ישראל תאמץ אסטרטגיה דומה מול גבולותיה לנוכח המאמץ האיראני ליישם את האסטרטגיה שלה של “התכנסות החזיתות” נגד ישראל והטרדתה בתקיפות אקראיות של בודדים מכל הכיוונים  על מנת להתישה ולגרום להתפוררותה ? 

ככל הנראה ישראל כבר בתוך המהלך הזה שבא לידי ביטוי של הכנסת כטב”מים מכל הגדלים , החל בנאנו מזל”ט וכלה במל”טים ענקיים שינסו לאטום את התווך הגובל בין שטח מדינת ישראל לשטח האוייב כולל מהים.

קרדיט לתמונות: אמאזון