גם לחיזבאללה יש! צוללות לא מאויישות איראניות שברשות החות’ים מוסיפות איום חדש לים האדום

ספינות סוחר וספינות מלחמה בים האדום נמצאות תחת התקפות תכופות של טילי שיוט נגד ספינות, טילים בליסטיים נגד ספינות, מל”טים ומוקשים ימיים.

כעת צץ איום חדש מתחת למים.   

ב-18 בפברואר הודיע ​​הפיקוד המרכזי של ארה”ב שכוחות ימיים בים האדום השמידו רכב תת-ימי לא מאויש (UUV) במים שבשליטת החות’ים סביב תימן. זו הפעם הראשונה שתנועת החות’ים נצפתה מפעילה כלי שייט נשלטים מרחוק מאז החלו התקפות באוקטובר האחרון.

רק כמה ימים קודם לכן פרסמה CENTCOM הודעה לעיתונות על  תפיסת משלוח נשק מאיראן לחות’ים בתימן. התפיסה כללה רכיבים לכלי שיט עיליים לא מאויישים (USVs) ובמיוחד, כלי רכב תת ימיים לא מאויישים (UUVs), לפי התמונות שפרסמה CENTCOM. תפיסת הנשק מחברת את איום ה-UUV של החות’ים לכלים וטכניקות שסופקו על ידי איראן.

 

גם חמאס הצהיר בעבר שיש בעזה UUVs , על פי תמונות שפרסמה בנובמבר כפי שדווח על ידי Naval News .

בתקופה האחרונה עושים בנות הברית מהמערב , מאמץ עליון לסכל כל ניסיון שיגור של מל”טי נפץ או סירות מתאבדות נשלטות מרחוק. הקואליציה מפציצה שוב ושוב את מעגני סירות התופת ובעזרת לווייני ריגול מסכלים ירי טילים בליסטיים עוד בשלב ההכנות לשיגור

קרדיט: מאהר

 

עכשיו מתברר כי לאור העליונות המערבית באוויר שמאפשר להם לסכל את הרוב המכריע של ניסיונות הפיגוע של החות’ים יש סימנים שהם מתכוננים לעבור ולהלחם בתווך התת ימי.

אגב, חיזבאללה כבר זמן רב מצוייד בכלים כאלו והשבוע דיווחו אמצעי תקשורת בלבנון כי חיזבאללה גייס את כל אנשי הזרוע הימית שלו והורה להם להכין את הכלים.